Wpis z mikrobloga

Czołem! Zabieram w Bieszczady mojego Nikona D5100 z Nikkor AF-S DX 18-55 mm f/3.5-5.6G VR. 
Sęk w tym, że dopiero odkrywam ustawienia manualne i tajniki fotografowania. Chciałbym robić portrety (krajobrazy niekoniecznie) w ruchu. Typowo podczas wycieczki. Częste krótkie przerwy mógłbym wykorzystać.
Jak ustawić aparat? Trochę czytałem i pasowałoby maksymalne otwarcie przysłony żeby rozmywać tło. Ustawić po prostu na A i regulować przysłonę?
#nikon #fotografia
  • 5
Jak ustawić aparat?


@Boleslaw_Smiszny: Na portret albo manual zależnie jak chcesz rozmyte tło i masz na pewno wskaźnik live czy zdjęcie nie za jasne/ciemne. No wiesz ISO 100, a światło, -3,-2,-1, 0, +1,+2,+3.
Nie znam się na takich nikonach. ( ͡º ͜ʖ͡º)
@Boleslaw_Smiszny sprawa jest prosta. Możesz zmienić ISO, przysłonę, i czas otwarcia migawki.

Żeby zrobić rozmyte tło za obiektem, zwiększ maksymalnie ogniskową czyli po prostu zrób maks zooma i ustaw przysłonę maksymalnie otwartą czyli w Twoim wypadku 5.6.
Patrz w wizjerze na wskazania światłomierza. Jest taka podziałka która ułatwia zadanie i dąż pozostałymi parametrami do tego by wskaźnik na podziałce był na 0. Wtedy zdjęcie jest odpowiednio naświetlone. Jak wskaźnik będzie się wychylał
@Boleslaw_Smiszny program A to bardzo fajna opcja na start, a jak już zalapiesz różnice w ustawieniach przysłony to gładko przejdziesz na manual.do bliskich ujęć otwarta, a do krajobrazów zamykasz do f8-f10 najlepiej i wtedy wszystko jest ostre. Jedziesz z tym!
@Boleslaw_Smiszny i jeszcze jedno. Iso z zasady jak najniższe. Im wyższe iso tym większe szumy na zdjęciu.

Należy tak operować czasem i przysłoną, by wskaźnik ekspozycji był zawsze na 0. Jak jest już na tyle ciemno że nie jesteś wstanie zrobić z ręki nieporuszonego zdjęcia na maks otwartej przysłonie to w ostateczności zwiększasz ISO. A najlepiej w takich wypadkach ustawiać długi czas i aparat na statyw :)
@Boleslaw_Smiszny: