Wpis z mikrobloga

Mirki będę wymieniał swoje v-brake w rowerze, bo tylni hamulec kompletnie już rozwaliłem gdzieś w trasie, w przednim brakuje mi siły hamowania nawet na nowych klockach, a poza tym na deszczu idzie się zabić jak się nie przygotujesz na 10 razy słabsza reakcje hamulca. Piasty wymieniłem już sobie z 3 lata temu pod tarcze, i pytanie czy wymiana wymaga czegoś więcej niż zamontowania i dopasowania? Kupując hamulce i tarcze da radę bez większych problemów to zrobić z filmikami z jutuba? Czy może trzeba się bawić jakimiś płynami i bóg wie czym. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#rower
  • 11
pytanie czy wymiana wymaga czegoś więcej niż zamontowania i dopasowania?


@Camarde: Miejsc montażowych, ew. adapterów jak nie są pod PM. Nowych manetek jak masz zintegrowane klamkomanetki.

Kupując hamulce i tarcze da radę bez większych problemów to zrobić z filmikami z jutuba?


@Camarde: Tak.
@brachistochrona: regulowałem. I linki i podkładki, wszystko. Problem w tym że po dwóch dniach jazdy już czuć zużycie i trzeba by znów regulować. Poza tym chciałbym zobaczyć pierwszy raz jak to na tarczach się jeździ. W końcu po coś te piasty kupowałem wcale nietanio. :P
@Camarde: Nie wiem czy jak kupuje się nowe hample to są one już zalane czy nie, nigdy nie kupowałem osobno samych hamulców (oczywiście ten problem odpada w mechanicznych). Jeśli nie to pozostaje kwestia zalania odpowiednim olejem i ewentualnego odpowietrzenia.
@Camarde: ja mam na linkę więc się nie wiem jak to wygląda w hydraulicznych, pewnie jest ciężej to poustawiać, ale ja nie mając pojęcia ani talentu do mechaniki sam sobie jestem w stanie je wyregulować

a jakbym miał kupować rower to teraz z hydraulicznymi, to siła hamowania na linkę jest taka sobie, ale przynajmniej wyglądają xd
@Camarde: v-brake Alivio czy Avid 3 i klamka Deore (klamka też jest b. ważna) wymień sobie przy okazji linkę i pancerz, hydraulika dobra, ale w góry tak nie widzę potrzeby kropka