Wpis z mikrobloga

Posiadam dysk Dysk Toshiba P300 Performance 1TB, na którym stoi mój system Windows 10. Jest to nowy dysk, zakupiony w Styczniu tego roku, zauważyłem ostatnio dziwne jego działania, chodził na 100 % użycia. Wykryłem w nim reallocated sector count na 92.... Więc to chyba początek wiekszych problemów. Mam gwarancje na 2 lata, więc git. Mam pytanie do was, czekać aż dysk umrze i wtedy go wysłać? Czy już teraz słać?
Teraz kolejne pytanie, zamawiałem go z morele. Teraz czytam że sklep morele ma nieciekawą historie względem reklamacji, a na dodatek jestem zielony w kwestii reklamacji bo szczerze nigdy tego nie robiłem. Mam pisać reklamacje do Toshiby, czy za pośrednictwem morele, by ci przysłali kuriera do mnie i zabrali ten dysk? Wiem, że wtedy nie prędko zobacze dysk, a komputer po prostu utraci dysk z systemem i nie będe miał możliwości zainstalowania na nowo systemu...

#pcmasterrace #reklamacja #morele #pomoc
  • 16
@LonelyBoy: Kup jakiś najtańszy dysk, żeby nie pozbawić się dostępu do komputera - to najprostsze rozwiązanie.

Gwarancja daje ci słabsze uprawnienia, bo jej zakres jest jednostronnie wyznaczany przez gwaranta (czyli pewnie Toshibę). Rękojmia za wady fizyczne rzeczy sprzedanej stawia cię w dużo lepszej pozycji. Nie upłynął jeszcze termin, w którym domniemywa się, że wada istniała w chwili zakupu, więc nie trać czasu, bo to duża przewaga. W Internecie znajdziesz mnóstwo opracowań
@LonelyBoy: Mi ostatnio padł w ten sposób WD Blue 1TB ( ͡° ʖ̯ ͡°) tyle, że kupiony w xkomie. Podejrzewam, że uszkodzona głowica lub coś z mechaniki bo pracuje jakby na 100% i wydaje bardzo dziwne dźwięki..
@LonelyBoy: Kupiłem jakoś w listopadzie 2016, a padł około 2 tygodni temu dosłownie z dnia na dzień, a też zaczynało się od bad sektorów (c5,c6) Jeszcze nie odesłałem na gwarancję, nie miałem jakoś czasu ( ͡° ͜ʖ ͡°) nie śpieszy mi się bo mam drugi dysk jeszcze.
@ripp1337: Dzięki za tą informacje, Toshiba w naszym kraju zastrzega że po wszelkie gwarancje/ naprawy musze zgłosić sie do sprzedawcy, czyli morele. Naszczeście rekojma jeszcze mi przysługuje, mam czas do 18 stycznia 2018 r.
Będe śledził dysk, czy sie nie pogarsza. Najbardziej sie obawiam ''oczekiwania'' na naprawe/wymiane.
@kleksiq: Z tymi dyskami co podałeś, to chyba wystarczy wypełnić wniosek online na pośrednictwem ich stron i sprawa gwarancji i póżniejszej wymiany/naprawy załatwiona. W przypadku Toshiby, będę sie #!$%@?ł z Morele, choćby że dysk najpierw do nich trafi a potem najprawdopodobniej do Toshiby.
@LonelyBoy Dokładnie dlatego sprzedajemy klientom i firmom to co najmniej sprawia problemów ;) ludzie się dziwią dlaczego sprzedajemy np jakąś i5 plus np quadro 2200 i do tego w miarę najtańszy Gigabyte. Z prostej przyczyny najmniej awaryjne są najtańsze płyty. MSI odradzamy, a już zwłaszcza płyty gaming. Fajna płytę z masą wejść wyjść da się kupić w rozsądnej cenie. Moim zdaniem nie ma potrzeby dopłacać.
@LonelyBoy Awaryjność, obsługujemy sporo firm z okolic i lecą albo Gigabyte albo kiedyś Intela. Z procków Intel :( (sorry AMD). Z pamięciami różnie czasem Kingston Adata Corsair ostatnio Integral. Z dysków ssd Kingston Adata Transcend. Można powiedzieć że sprzedajemy to samo. Ale po prostu najmniej problemów jest z tym. Gdybyśmy sprzedawali problemowe zestawy klienci pewnie poszukali by innego dostawcy sprzętu :)
@LonelyBoy: pod koniec stycznia padl mi zasilacz zakupiony na morele. Czekałem równo miesiąc na wymianę... No, thanks. Jakbym wiedział wolałbym zapłacić te 60zł za przesyłkę i wysłać do producenta, zamiast na starym gracie się użerać przez ten miesiąc co tnie na youtube w 720p.

Co do dysku - jak masz starszy komp, albo Twój obecny ma możliwość wyłączenia AHCI i przestawienia go na tryb np. IDE, to obczaj go w MHDD.
@Halo_Odbjur: Samo zerowanie jest względnie szybkie. Samo skanowanie nawierzchni już dłużej trwa. U mnie taki skan zajmuje ok. 2h na moim wd black. Do tego czasem remapowanie i zejdzie z pół dnia ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Niemniej jednak czasem lepiej poświęcić pół, czy nawet cały dzień (albo i kilka) zamiast niepotrzebnie kupować nowy dysk (jak obecnemu się gwarancja skończyła).
@Atexor: No niestety u mnie to raczej nie były błędy logiczne, a fizyczne ( ͡° ʖ̯ ͡°) wiec pewnie tak czy tak przy zerowaniu, czy remapie by się uwalil całkiem.

Padł w ciągu sekundy i juz nie wstał, wydaje dźwięki jak szlifierka kątowa xD

@Halo_Odbjur: o, to u mnie tak nie było z hdd nigdy. Sam na na szczęście tylko z logicznymi miałem do czynienia. Ale ciekawy to musi być dźwięk :D

Swoją drogą mój pierwszy hdd 40gb mnie wkurzał, bo ciągle przymulał (nawet po formacie). Mimo, że na MHDD nie miał badów <500, (większość 3/4ms, z 1/4 <50ms). Co zrobiłem? Rozkręciłem go kończąc jego żywot. W sumie do teraz go trzymam nie wiem po