Wpis z mikrobloga

Posiadam dysk Dysk Toshiba P300 Performance 1TB, na którym stoi mój system Windows 10. Jest to nowy dysk, zakupiony w Styczniu tego roku, zauważyłem ostatnio dziwne jego działania, chodził na 100 % użycia. Wykryłem w nim reallocated sector count na 92.... Więc to chyba początek wiekszych problemów. Mam gwarancje na 2 lata, więc git. Mam pytanie do was, czekać aż dysk umrze i wtedy go wysłać? Czy już teraz słać?
Teraz kolejne pytanie, zamawiałem go z morele. Teraz czytam że sklep morele ma nieciekawą historie względem reklamacji, a na dodatek jestem zielony w kwestii reklamacji bo szczerze nigdy tego nie robiłem. Mam pisać reklamacje do Toshiby, czy za pośrednictwem morele, by ci przysłali kuriera do mnie i zabrali ten dysk? Wiem, że wtedy nie prędko zobacze dysk, a komputer po prostu utraci dysk z systemem i nie będe miał możliwości zainstalowania na nowo systemu...

#pcmasterrace #reklamacja #morele #pomoc
  • 16
@LonelyBoy: Kup jakiś najtańszy dysk, żeby nie pozbawić się dostępu do komputera - to najprostsze rozwiązanie.

Gwarancja daje ci słabsze uprawnienia, bo jej zakres jest jednostronnie wyznaczany przez gwaranta (czyli pewnie Toshibę). Rękojmia za wady fizyczne rzeczy sprzedanej stawia cię w dużo lepszej pozycji. Nie upłynął jeszcze termin, w którym domniemywa się, że wada istniała w chwili zakupu, więc nie trać czasu, bo to duża przewaga. W Internecie znajdziesz mnóstwo opracowań
@LonelyBoy: Mi ostatnio padł w ten sposób WD Blue 1TB ( ͡° ʖ̯ ͡°) tyle, że kupiony w xkomie. Podejrzewam, że uszkodzona głowica lub coś z mechaniki bo pracuje jakby na 100% i wydaje bardzo dziwne dźwięki..
@LonelyBoy: Kupiłem jakoś w listopadzie 2016, a padł około 2 tygodni temu dosłownie z dnia na dzień, a też zaczynało się od bad sektorów (c5,c6) Jeszcze nie odesłałem na gwarancję, nie miałem jakoś czasu ( ͡° ͜ʖ ͡°) nie śpieszy mi się bo mam drugi dysk jeszcze.