Wpis z mikrobloga

Mirki obeznane w świecie mikrokontrolerów i sterowników plc. Chciałbym stworzyć układ z czujnikiem ciśnienia (gaz), timerem i dwoma zaworami do otwarcia powietrza. Wszystko miałoby działać w taki sposób, że:
zawór 1 otwiera dopływ powietrza do cylindra pneumatycznego (który się przesuwa), po pokonaniu 10cm przez tłok zostają równocześnie uruchomione drugi zawór i włączony timer, pośrodku wszystkiego jest czujnik ciśnienia mierzący ciśnienie za drugim zaworem.
Jak Waszym zdaniem najłatwiej coś takiego zbudować? Nie mam dużego doświadczenia w tego typu zabawach, więc proszę o radę.
#elektronika #mikrokontrolery #plc
  • 25
@jumper13: Spokojnie to zrealizujesz na popularnych mikrokontrolerach za niewielkie pieniądze. Pamiętaj o różnicy napięć by niczego nie upalić. Nie wiadomo, jakie masz czujniki, jeżeli mają wyjście napięciowe to zmierzysz je przetwornikiem ADC, zawory zapewne przez przekaźniki lub mosfety bo pewnie są na 12V.
@motorade: jaki mikrokontroler byś polecił? taki który obleci timer, dwa albo nawet trzy zawory (bo zapomniałem, że siłownik pneumatyczny i jeden zawór przesuwa go w lewo, a drugi w prawo) i czujnik ciśnienia
@motorade: a czy zaprogramowanie i podpięcie urządzeń wyjściowych do któregoś z powyższych będzie ogromnym wyzwaniem dla laika? zaprogramowanie w taki sposób jak napisałem w pierwszym poście
@jumper13: pooglądaj sobie filmy na YT np. GreatScott, jak wiesz co robisz i masz świadomość, że skoro mikrokontroler zasilany jest z 5V to podpięcie pod niego 12V albo obciążenia > 100 mA może spowodować jego uszkodzenie i 10zł do tyłu.
@jumper13: oczywiście, że jest wyzwaniem, bo wymaga cierpliwości i czasu ale jak się uda będziesz z siebie mega dumny. Najpierw zrób schemat, niech go ktoś kumaty sprawdzi, wtedy zamontuj układ i zabawa z prockiem, chyba że jesteś hardcore i zrobisz to na bramkach logicznych i komparatorach albo na wzmacniaczach operacyjnych ( ͡º ͜ʖ͡º)