Wpis z mikrobloga

Mam pytanie na temat #wordpress oraz #hosting

Postawiłem kilka stron wordpressowych na home.pl i z każdą, niezależnie od szatki (część jest samemu robiona a część kupiona) czy wtyczek strony wczytują się mega długo, tzn. samo wczytywanie trwa chwilę, natomiast długo trwa "czekam na..." gdzie dopiero po jakichś 5-7 sekundach strona zaczyna się wczytywać. I to nie jest kwestia rozmiaru strony, gdyż staram się optymalizować obrazki, minimalizować js-y i css-y itd.

Czy jest to problem samego hostingu czy można to w jakiś sposób naprawić? Przyznam, że dość wygodnie mi z home.pl ale jeśli jest to ich wina to będę zmuszony zmienić dostawcę chociaż mam już tam dość sporo stron. Na priv mogę podać adresy stron. Dodam, że testowałem na różnych komputerach w różnych miejscach.

Z góry dzięki mircy.
  • 15
@paziu: support, który na podstawowe pytania odpowiada eeeee, to może kogoś zawołam, a potem okazuje się, że nie ma kogo i support nie ogarnia podstawowych rzeczy ( ͡° ͜ʖ ͡°). Też niestety popełniłem błąd z home kiedyś.

@sbuasha: no bo potem jest pewnie cache'owane. Odpal konsolę, zakładka network, odśwież stronę i zobacz co dokładnie tyle idzie.
@xDrope: ja mam akurat pozytywne doswiadczenia z home i ich supportem ( ͡° ͜ʖ ͡°) fakt, ze osoba na sluchawce jest raczej nieogarnieta, ale z reguly po oddelegowaniu sprawy do admina szybko mialem ogarniety problem
@xDrope: To chyba nie kwestia cache'owania. Mam wtyczkę czyszczącą cache w przeglądarce i to nic nie zmienia, może to kwestia DNS?

Teraz nie mam jak sprawdzić konsoli bo wszystko wczytuję się szybko bo raz już dziś otworzyłem :D Poza tym kiedyś sprawdzałem w konsoli i żadnych konkretów nie było, po prostu pierwsza pozycja z adresem strony type: document trwał długo. Reszta plików wczytała się w mig.
@paziu: https://home.pl/pomoc-premium

Samo to świetnie świadczy o ich supporcie. W normalnych firmach masz takie usługi w cenie. Nie dość że ceny za odnowienie usług są kosmiczne, to żeby się cokolwiek dowiedzieć musisz dodatkowo płacić. Nie wiem czy masz porównanie z innymi dostawcami hostingu ale uwierz mi, że to nie jest dobry support.
@sbuasha: Shared hosting ma to do siebie że do najszybszych nie należy, nie masz zagwarantowanych zasobów wyłącznie dla własnej strony i w momencie kiedy przez kawałek czasu nikt na nią nie zaglądał zasoby są przydzielane innej stronie z puli. I teraz jeśli po dłuższym przestoju chcesz odwiedzić właśnie tę stronę musisz poczekać aż zasoby będą ponownie przydzielone do tej strony właśnie by ją wyświetlić. Stąd ten dłuższy okres oczekiwania na pierwszą
@FriPuc: no i co z tego? mowie na podstawie wlasnych doswiadczen. kilka razy kontaktowalem sie z ich supportem w roznych sprawach i jakos bez pomocy premium udawalo sie zalatwic sprawe niemalze od reki. i pamietaj, ze mowie tu o supporcie w kontekscie hostingow, gdzie zazwyczaj chodzi o bzdury, a nie vpsow czy dedykow, bo w takiej sytuacji w zyciu nie wybralbym (i nie wybralem) home.
@sbuasha: VPS wyjdzie taniej niż dedyk, a przy odrobinie chęci postawisz na nim kilka/naście małych stron.

Teoretycznie zwiększenie ruchu powinno też pomóc, a raczej zwiększenie dystrybucji tegoż bo 1000 wizyt/dzień ale w wykorzystane ciagu jednej godziny niczego nie rozwiąże :)
@sbuasha: Powodów wolnego ładowania może być dużo np. część wtyczek zaciąga dane z zewnętrznych serwerów co w przypadku "synchronicznego" ładowania elementów powoduje takie sytuacje. Czy zgłosiłeś temat do naszego Biura Obsługi Klienta? Jeśli tak - podaj na priv numer zgłoszenia, a zweryfikujemy Twoje zapytanie. Możesz także podać adres strony - to też ułatwi nam weryfikację :)

Możesz też wykonać wstępną analizę tutaj https://tools.pingdom.com/ i sprawdzić, który element "pożera" najwięcej czasu. To