Wpis z mikrobloga

Jak "serwisować" opony wielosezonowe? Co ile kilometrów najlepiej zrobić rotację? Trzeba je wyważać co jakiś czas, etc? Przejechałem już 10000 km i od jakiegoś czasu czuję delikatne wibracje kierownicy powyżej 100 km/h (w sumie nawet nie delikatne, bo jak utrzymuję tą prędkość przez dłuższy czas to wyrzuca mi błąd kontroli stabilności, że sensor kierownicy szwankuje) i w sumie się zastanawiam, czy trzeba je ponownie wyważać, czy raczej coś z zawieszenia padło?
#samochody #motoryzacja #mechanikasamochodowa
  • 11
  • Odpowiedz
@0987654321: Tak, wszystkie 4 mają bieżnik jeszcze praktycznie nietknięty i równy, ostatnio sprawdałem zbieżność i mam też OK
@maly_stary_rower: Ciśnienie jest OK. Od zewnątrz wszystkie ciężarki są, ale ciężarków od wewnątrz koła nie widać, więc nie wiem. A jest szansa że odpadł, bo z 500km temu miałem właśnie dziwny dźwięk dochodzacy z przodu, myślałem że jakiś bardzo duży kamień walnął, a może to jednak ciężarek odpadł.
  • Odpowiedz
@drakerc: jakby Ci ciężarek odpadł to byś nie usłyszał a co najwyżej poczuł.Jedź na wyważenie skoro twierdzisz że opony są równe.A jak koła są proste,to masz coś w zawieszeniu do roboty.
  • Odpowiedz
Musisz kontrolować stan. Na pewno po jakimś czasie dobrze byłoby zrobić rotację jak piszesz ale najlepiej oceń to sobie sam lub na wulkanizacji. Ja na swoich Yokohamach 4S AW21 jeżdżę rok czasu i póki co nie mam konieczności robienia przekładki.
  • Odpowiedz