Wpis z mikrobloga

Murki, mam pytanie. Jestem na etapie przygotowywanie się do pisania pracy licencjackiej. Wybrałem sobie temat: "Wpływ e-sportu na rozwój rynku gier komputerowych w Polsce" Praca miałaby mieć mniej więcej taką strukturę:

1.Rynek gier komputerowych w Polsce - istota i charakterystyka
2.E-sport jako jedna z form na rynku gier w Polsce
3.Wyniki finansowe firm związanych z e-sportem

Strasznie jaram się e-sportem i pisanie o tym byłoby dla mnie mega przyjemnością, niż o innych gówno rzeczach na siłę, ale schody pojawiają się przy trzecim rozdziale i tutaj liczę na waszą pomoc. Jeżeli chodzi o polskie firmy związane z e-sportem to na pierwszy rzut oka rzuciło mi się Turtle Entertainment Polska (organizatorzy IEM, esl tv, cybersport) jednak na ten moment nie mogą mi udostępnić danych finansowych. Kolejnym strzałem było CD Projekt, które niedawno ogłosiło turniej GWENT Challenger, ale to ich pierwsza inicjatywa w e-sport i na ten moment ciężko powiedzieć jaki to będzie miało wpływ na rozwój firmy.

Kojarzycie może inne polskie firmy, które mają związek z e-sportem, a o których ja nie mam pojęcia? Jeżeli ten temat mi nie wypali to zmodyfikuję go i będę chciał pisać o tym jak rozwój technologii wpłyną na rynek gier komputerowych w Polsce.

#gry #esport #iem #pytanie
  • 22
@underthinking: trochę dziwny tytuł, serio. może

Wpływ e-sportu globalnego na rozwój rynku e-sportowego w Polsce

bo tak to wychodzi, że masło maślane.

2. co masz na myśli? E-sport jako jedna z form {promocji} na rynku gier w Polsce? Brakuje jakiegoś słowa, albo zły szyk zdania.

w pkt 1 rozumiem, że rozwiniesz dlaczego dane tytuły nadają się na scenę sportowa, a dlaczego inne nie, oraz coś o popularności jednych esportowych nad drugimi?
@zolwixx: Pomyliłem się w temacie, ma być "Wpływ e-sportu na rozwój rynku gier komputerowych w Polsce".
W pierwszy rozdziale miałaby być po prostu informacja na temat początków gier komputerowych w Polsce, pierwsze gry, sprzęty itd. i jak to wygląda obecnie. W drugim rozdziale chciałem omówić największe determinanty esportu w Polsce, czyli np. organizacjia iemu, omówić jak wygląda kwestia "zawodu pro gamere" opisać inicjatywę sponsorów, klubów sportowych, które zaczynają działać w esporcie
@underthinking: @zolwixx: Ja jestem pracownikiem Turtle Entertainment Polska, więc jeżeli

nie mogą mi udostępnić danych finansowych


to ja nic nie pomogę. Wcześniej organizowałem eventy pod banderą Fan4Fan, ale oni też sprawozdań finansowych nie udostępnią raczej... chociaż spróbować można, bo to stowarzyszenie i oni muszą robić sprawozdania finansowe co roku.. Najłatwiej chyba przez fanpage: https://www.facebook.com/pg/Fan4Fan
@underthinking: zaczynałem od bycia nolifem i prawie-pro w StarCrafta 2. Potem zagadał do mnie Mirek z Fan4Fan który widział we mnie potencjał marketingowy i zaprosił jako VIPa na pierwszy Fan4Fan. Potem się przekwalifikowałem na admina tych turniejów (bo w każdym dostawałem #!$%@? :D), adminowałem 3 turnieje Fan4Fan, jeden turniej Gaming Grounds, zrobiłem turniej w siedzibie EIZO i niezliczoną ilość mniejszych turniejów online... po czym Zedd zaprosił mnie do współpracy z ESL
@dembski: @underthinking: ja tak patrzę, że gdyby nie żona i dziecko, to pewnie właśnie byłbym streamerem turniejów sc2/lol/cośtam, wizyta u Zedda była by za pół roku, a za półtorej roku byłbym operatorem regionu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@dembski: eeeech, te małe turnieje :)

a w moim przypadku to może i nic by z tego nie wyszło, ale naprawdę miło wspominam organizowanie tych turniejów (pozdro @Budek24 ) nawet jeśli czasem było 4 uczestników i 2 oglądających :) teraz nie znam nawet buildów do SC2, nie znam map ani zmian z ostatniego roku, a jedyne co mi pozostało, to znajomość nazw jednostek i odruchy po uruchomieniu gry.

@underthinking: a