Wpis z mikrobloga

Częstochowa. Hybrydy bez serwisu. Mechanicy uczą się w boju <<< znaleziska
Częstochowskie hybrydy marki Solbus powoli wracają na ulice po największej pod względem powtarzalności awarii podzespołów – superkondensatorów. To jednak nie jedyna ich przypadłość.

(...) Współpraca Lider Trading z MPK zakończyła się w chłodnej atmosferze, kiedy po przegraniu kolejnego przetargu na dostawę 40 spalinowych autobusów producent Solbusa wycofał się z serwisowania swoich hybryd. To wtedy zaczęły się problemy. W warunkach eksploatacji psują się kolejne podzespoły, ale przez brak serwisanta MPK samodzielnie podejmuje się obsługi. Przewoźnik nawiązał kontakty z ich producentami i korzysta z ich gwarancji. Najwięcej zepsuło się superkondensatorów.

– Zakończyliśmy właśnie przetarg na zakup 55 superkondensatorów, które nie były objęte gwarancją z winy błędnego montażu. Spaliły się przez zalanie wodą, bo pomimo wodoszczelności, ta dostawała się np. po cieńszych, niż rozmiar uszczelek przewodach – wyjaśnił nam wiceprezes MPK Robert Madej. Dodał, że na miejscu koreański producent przeprowadził ekspertyzę, po której dokładnie pokazał, którędy płynęła woda.

(...) – To nie jedyny problem, bo usterki pojawiają się w różnych miejscach – powiedział, posiłkując się bieżącym wykazem awarii. – Teraz zaczynają masowo spadać przewody, bo okazało się, że zastosowano tulejki zamiast skręcanych zacisków i te się wyrobiły – opowiedział i dodał: – Do tego okazało się, że przepala się wydech silnika TEDOM. Skontaktowaliśmy się z producentem, żeby nam to wyjaśnił, bo sytuacja nie powinna mieć miejsca – skwitował wiceprezes.

Nasz rozmówca zgodził się, że to brak serwisu jest największym problemem. Systematycznie przywracane są do sprawności kolejne wozy, w służbie jest już ponad połowa: – Nie mamy serwisanta i sami obsługujemy te autobusy. Nasi ludzie nie znając ich, uczą się na bieżąco – podsumował Madej.


Mimo, że autor artykułu winę zwala głównie na 'urzędnika' to jednak poza tym to Lider Trading dał dupy.

#polska #komunikacjamiejska #czestochowa #autobusyboners #solbus #motoryzacja #mikroreklama
Pobierz BaronAlvon_PuciPusia - Częstochowa. Hybrydy bez serwisu. Mechanicy uczą się w boju <<...
źródło: comment_PYKS9KNd23GVesfOWu6Ru0HU4fscoPIb.jpg
  • 9
@kiepski_nick: Pojmij raz na zawsze jedną podstawową rzecz:

1. NIE MA #!$%@? W ŻYCIU NIC ZA DARMO!

Pieniądze nie biorą się z nieba, nie można sobie ich dowolnie dodrukowywać, nie rosną na drzewach. Jeśli pieniądze pochodzą z jakichkolwiek dofinansowań to bądź pewien, że Ty również za to płacisz i to dużo więcej niż wynosi takie dofinansowanie. Dofinansowania itp. rzeczy rodzą patologie w postaci złego rozporządzania takimi pieniędzmi. Przykład:
Janusz na stanowisku
@kiepski_nick: ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Zapłaciła. Właśnie zakupiła kondensatory do tych złomów i musi je samodzielnie serwisować. Naprawy też są na głowie MPK. Chyba nie jesteś dzieckiem i rozumiesz jakie kwoty wchodzą w grę i gdzie będą odzyskiwane te pieniądze?
A jestem przekonany, że to nie koniec tej afery i koszta związane z tym "zakupem" jeszcze długo będą się ciągnęły za miastem.
ALE NIE! ZA DARMO!!! XD
@kiepski_nick: Te autobusy więcej stoją jak jeżdżą, generują same problemy, są uciążliwie hałaśliwe(buczą), a ich zakup budzi wiele wątpliwości.

Częstochowa wygrała! - Tak masz myśleć dla dobra lokalnych władz. Z Bogiem.