Wpis z mikrobloga

@wycioranymajster właśnie zakupiłem uv 82. Chcę ustawic sobie częstotliwośc mojej komendy powiatowej PSP. Mógłbyś mi łopatologocznie wyjaśnić w jaki sposób mam to zrobić? Bo w temacie krótkofalarstwa jestem zielony
T na pewno nie. To jest kod nadawany. No chyba że chcesz przez to radio rozmawiać to oczywiście musisz ustawić taki jaki macie...ale to Ci powinien podać ktoś odpowiedzialny u Was za łączność.
@wycioranymajster: W praktyce też?
Z OSP nie miałem nic wspólnego, wiem o kilku kolegach w innych służbach ozywających prywatnych TRXów... inna sprawa że zazwyczaj porządniejszych niż służbowe ;) Ale może robią to na lewo.
@bart0: Ale tak czy inaczej jest chyba ktoś odpowiedzialny za łączność.
Bo CTCSS służy do grupowania lub zabezpieczenia przemienników przed zakłóceniami.
Jeśli go używacie to musisz jeszcze wiedzieć jaki to kod, czy masz go też nadawać a jeśli rozmawiasz przez przemiennik musisz też znać jego shift
@wbielak są ludzie wyznaczeni do tego, ja będę prowadził sam nasluch. Np. Jest wezwanie w nocy którego nie usłyszę, ale jak dyspozytor będzie nas wolał na radiu to wiem że trzeba wstawać i lecieć do strażnicy. Tak w skrócie :)
@wbielak: teoria i praktyka w naszym kraju różnią się od siebie jak wiadomo ale zawsze znajdzie się ktoś życzliwy kto #!$%@? także ciiiii ;)

"Szanowny Panie,

W odpowiedzi na emaila z dnia 26 czerwca br. Wydział Informatyki i Łączności KW PSP w Warszawie informuje, że użytkowanie w OSP prywatnego sprzętu łączności (należącego do ochotnika, a nie danej jednostki) jest zabronione.
Radiotelefony nasobne pracujące w sieciach łączności PSP powinny spełniać następujące warunki:
@wycioranymajster
@wbielak sorry panowie że tak wołam ciągle, ale nie wiem czy wszystko zrobiłem ok. Ustawiłem sobie częstotliwości, zapisałem kanały, ustawiłem squeltch na 2, założyłem większą antenę Nagoya i póki co nic nie odbieram. Cisza w eterze czy coś poknocilem?
@bart0: Ciężko powiedzieć.