Wpis z mikrobloga

Bardzo ciekawy wpis dowódcy syryjskiego na temat drugiej operacji oswobodzenia Palmiry. Wygląda na to, że na zdobyciu miasta sie skończy i ruch był propagandowo - polityczny (Rosji). Bez intensywnego wsparcia Rosjan, samo SAA raczej nie da rady szarpnąć się na coś ambitnego tak jak dalszy marsz na Deir ez-Zor. Dobrze będzie jak w ogóle uda się im poszerzyć strefę buforową wokół miasta... Drugą ciekawą sprawą, jest to, że koszty takich rosyjskich operacji pokrywa Iran. Byłoby to kolejne potwierdzenie tej już kiedyś pojawiającej się informacji...

#syria #rosjawsyrii #bitwaopalmire
Pobierz 60groszyzawpis - Bardzo ciekawy wpis dowódcy syryjskiego na temat drugiej operacji os...
źródło: comment_n7VRsYceNFpVNSm3xncIHUwKUL99kCch.jpg
  • 8
koszty takich rosyjskich operacji pokrywa Iran


@60groszyzawpis: Ja jestem laik troszeczkę w tym temacie, dlatego wybacz, jeśli pytanie jest "zbyt" banalne, ale... to zdanie mnie trochę zbiło z tropu. Czy Iran jest cokolwiek "dłużny" Rosji że im pokrywa te koszty operacji? O co tu kaman? Dzięki śliczne z góry za odpowiedź. Szacun za całą pracę którą wkładacie w rozwijaniu tagu #syria !
@nie_pamietam: Syria to de fakto wasal Iranu, działający w strefie wpływów Persów, więc w ich interesie leże zwycięstwo SSA, zwłaszcza jak mogą do tego wykorzystać sprzęt, wiedzę i doświadczenie Rosjan - oczywiście za odpowiednią opłatą. Rosji też się to opłaca z przyczyn oczywistych. Wojna w Syrii to tzw. "proxy war", gdzie walczy ze sobą koalicja sunnitów z koalicją szeroko rozumianych szyitów. Liderem pierwszych jest Arabia Saudyjska, liderem drugich właśnie Iran (nie