Wpis z mikrobloga

Właśnie obejrzałem prezentację tesli 3. W modelu S i X są wypasione bagażniki (poza napędem elektrycznym jedyna rzecz która mi się w nich podoba). A zgadnijcie jak jest w 3? Paka otwierana jak w sedanie xD
Czaicie? Robisz elektryka na płaskim podwoziu z wbudowanymi bateriami, którego jedną z głównych zalet jest możliwość zrobienia porządnej przestrzeni ładunkowej a robisz bagażnik jak w audi 80 b3. Ciekawe czy łaskawcy dodają składaną kanapę.

Porażka. Ale za to jest szklany dach ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Albo brak fizycznego prędkościomierza przed kierowcą. Tutaj odpadnie klientela premium przyzwyczajona do porządnego wyglądu wskaźników. Jak to mogła zrobić firma która w modelu S dała fajne zegary.

Nie wiem kto to kupi. Ile tego chcą sprzedawać rocznie? 100 000? Było zrobić kombiaka i tej cenie za jaką to proponują(poniżej 150 000 na polskie), ludzie by się zastanawiali czy nie kupić. A tak to żadna konkurencja, tym bardziej, że coraz więcej firm oferuje samochody elektryczne.
#tesla #motoryzacja
J.....n - Właśnie obejrzałem prezentację tesli 3. W modelu S i X są wypasione bagażni...
  • 23
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Nie wiem kto to kupi. Ile tego chcą sprzedawać rocznie? 100 000?


@Jojne_Zimmerman: HEHE DEBILE.

Na razie mają zamówienia na 400.000 i prowadzą politykę "antysprzedaży" - namawiają na kupno Modelu S i X, bo i tak już teraz na Model 3 trzeba będzie czekać ~2 lata dla nowo
  • Odpowiedz
@LooZ:
masz jakieś filmiki z tym hudem albo bagażnikiem?

prowadzą politykę "antysprzedaży"

Niech nie będą tacy do przodu, skoro jest popyt a oni go olewają. Niejedna firma się na tym
  • Odpowiedz
@glutenfree:

*może


Praktycznie Musk to przyznał na ostatniej konferencji - ("będzie jeden monitor") + wiele innych elementów (przesunięcie finalnego odsłonięcia produktu, prezentacja Panasonica [gdzie współpracują przy bateriach i panelach] i jeszcze parę innych
  • Odpowiedz
@LooZ: też słyszałem tą konferencje, ale odebrałem ją zupełnie inaczej (tzn "nie potwierdzam nie zaprzeczam ale raczej na nie"). A co do prezentacji panasonica, chodzi ci o ten filmik? Takich koncept filmów widziałem już milion, co trzeci student designu robi takie rendery augmented reality HUDów, ale nic z nich nie wynika, bo jeszcze nikt czegoś takiego w praktyce nie zrobił. Jest jakiś konkretny pokaz tego czy same gównorendery?

Co do
  • Odpowiedz
Jest jakiś konkretny pokaz tego czy same gównorendery?


@glutenfree: Do czasu aż Tesla nie pokazała autopilota, to też były "gównorendery nVidii". Nikt ci nie pokaże działającego prototypu, jeśli odsłonięcie ma nastąpić na konferencji kluczowego klienta. Zwróć uwagę, że nawet na tych renderach GUI wygląda jak GUI AP2 Tesli.

W różnych miejscach były ciekawe analizy, że w Tesli masz za dużo danych (prędkość, bateria, zużycie, mapa, autopilot), aby zmieścić to na
  • Odpowiedz
Albo brak fizycznego prędkościomierza przed kierowcą. Tutaj odpadnie klientela premium przyzwyczajona do porządnego wyglądu wskaźników. Jak to mogła zrobić firma która w modelu S dała fajne zegary.


@Jojne_Zimmerman: Nie było jeszcze prezentacji finalnej wersji (albo o niej nie wiem). Model X w wersji demo/concept też różnił się pod tym względem znacząco od wersji, która ostatecznie trafiła na rynek.
  • Odpowiedz
Do czasu aż Tesla nie pokazała autopilota, to też były "gównorendery nVidii"


@LooZ: nieco gorzej działające autopiloty były na rynku od lat, pod nazwą distronic+lane assist. A póki co AR HUD to nadal sci-fi.
  • Odpowiedz
Ten bagażnik to jest tragedia. Oby coś ciekawego z tym wymyślili bo brak zegarów jeszcze ujdzie ale nie ogarniam kto zaprojektował bagażnik w taki sposób.
  • Odpowiedz
@LooZ: hudy jako hudy to żadna nowośc, już od kilkudziesięciu lat w różnych dziwnych modelach można było spotkać, a od jakiś lekko ponad 10 były dostępny w większości premium modeli. Ale to co ten panasonic pokazał czyli rozszerzona rzeczywistość (kolorowanie przechodniów itp) do czego wymagane jest śledzenie głowy kierowcy, co też pokazali - to jest hard sci fi. Nikt jeszcze nawet concept cara z czymś takim nie pokazał. Do tego
  • Odpowiedz
HURR DURR JAG ŚMIEŻ KRYTYGOWAĆ TEZLĘ USUŃ KONTO!11!!JEDEN1!

A tak na serio to Tesla ma poziom fanboystwa porównywalny z Apple, tak więc logiczne argumenty na temat wad nie trafią do tesloidów, bo oni ci powiedzą że to nie wada tylko zaleta xD

Prawda jest taka że wnętrze Tesli to ergonomiczna porażka - zamiast dać jakieś normalne przyciski i przełączniki (jak dajmy na to w Audi) to taki #!$%@? - przeklikuj się przez
o.....y - HURR DURR JAG ŚMIEŻ KRYTYGOWAĆ TEZLĘ USUŃ KONTO!11!!JEDEN1!

A tak na ser...

źródło: comment_3DtBmXcQjsPLAS0Fcfn1yDh2HVX7z9Zc.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@LooZ wszystko się zgadza tylko dopóki auta elektryczne nie potanieją przy jednoczesnym zdecydowanym zwiększeniu zasięgu i skróceniu czasu ładowania to nie wróżę kariery.
Firmy nie kupią bo za duży koszt zakupu, zbyt mały zasięg i ładować trzeba długo i często.
Żywotność i bezawaryjność elektryka pada też gdy trzeba wymienić ogniwa. Używanych nie ma, a nowe kosztują więcej niż wymiana silnika w spalinowym aucie.
Tak samo statystyczny Kowalski nie kupi sobie Tesli,
  • Odpowiedz
@LooZ jakoś nie widać dziennie nawet kilku sztuk takich aut na ulicy, w obecnych czasach to niestety tylko gadżet. Żaden leasing czy firma nie licząc 3 wypożyczalni samochodów w 40.000.000 kraju nie ma floty takich aut.
PS. Prąd też nie jest za darmo
Pozdrawiam
  • Odpowiedz