Wpis z mikrobloga

Panowie zna się ktoś na aucie w gazie ? ostatnio (miesiąc temu) wymieniałem: filtr od gazu, olej, filtr powietrza, świece i wszystko działało dobrze. Od 3 dni mam problem z zapaleniem auta na gazie. Jesli chodzi o benzyne to wszystko ładnie śmiga. Nie jest to sekwencja ale to chyba teraz mało ważne. Jak przełączam z benzyny na gaz to jest to charakterystyczne "cyk" ale i tak nie chce odpalić ;/ kompletnie nie znam się na gazie... jakieś pomysły ? #autogaz (posiadam wystarczająca ilość benzyny by zapalić a gaz dzis też dotankowałem na shellu.... zwykle na lukoil tankowalem)
  • 9
@Tedohadoer: hmm pytałem mechanika jak mam odpalać i tak: tam są 3 pstryczki " I - benzyna , 0 - gaz , II - benzyna/gaz" kazał mi odpalac na tym "II" bo mówi, że to bierze benzyne by odpalić i przełącza na gaz odrazu po rozpoczeciu pracy silnika.... wiec nie wiem... ale nawet pominmy ten fakt bo chyba to chodzi o to by sie silnik rozgrzał a ja nawet przy rozgrzanym
@keram244: Jeżeli kompletnie nie znasz się na gazie, to nie baw się w samodzielne naprawy instalacji gazowej, jedź z tym do gazownika, który podłaczy sterownik gazu pod komputer i będzie wszystko wiedział.

Napisz która generacja gazu, jaki model sterownika, oraz jaki silnik, bo bez tego niestety moja kryształowa kula nie chce zadziałać.

I napisz dokładnie jakie masz objawy, czy silnik po przejsciu na gaz się dusi, pochodzi pare sekund i przestaje?
@Tedohadoer: Dokładnie tak. Niezależnie od generacji instalacji gazowej, rozruch w silniku odbywa się przy działaniu benzyny, nie gazu. Przy instalacji 1gen można było odpalić silnik z gazu, ale niezbyt dobrze to wplywało na żywotność. W instalacji 2gen też można było odpalić z gazu, ale nazywało się to "rozruch awaryjny", np. w instalacji Bingo S4/S6, gdy przytrzymało się przycisk zmiany paliwa, to było slychać otwarcie elektrozaworu w butli i można było odalić