Wpis z mikrobloga

@Rist0: Zawsze sam możesz sobie postawić cel. Ja sobie założyłem 1 rakietę z satelitą na minutę. Jestem strasznie blisko tego celu, ale spadek FPS do 15kl/s mnie skutecznie zniechęcił. W dodatku do zasilenia takiej fabryki musiałem mieć po kilkanaście kopalni dla miedzi i żelaza (wszystko ustawione na max, bez żadnych modów).

W dodatku założyłem modularność i skalowalność takiej fabryki z jednym hubem przeładunkowym, na czym się przejechałem (tzn. jeden hub przeładunkowy
  • Odpowiedz
@Kofi: Chyba będę musiał :P Choć tego nie robiłem bo założenie było takie, że gram na czystym Factorio ze względu na to, że to miał być prototyp do wybudowania na multiplayerze większą grupą fabryki zdolnej do kilku-kilkunastu rakiet na minutę w możliwie krótkim czasie. Dlatego wszystkie elemenety mojej fabryki są bardzo powtarzalne.

@acidd: Poniżej wrzucam kilka screenów
  • Odpowiedz
Ogólny rozkład fabryki - blok startowy jest robiony "tradycyjnie" - tj. taśmy w środku, po bokach maszyny. Tam tworzone są taśmy, roboty, maszyny, podajniki, piece i wszystko co potrzebne jest do budowania reszty fabryki.

Ze względu na ciągły brak wszystkiego i braku siły i czasu na budowanie kolejnych kopalni - wszystkie maszyny i piece wyposażyłem w różowe karty 3lvl.

Stary magazyn rud - na początku gry służył do przechowywania rud, które było
zwierzak40 - Ogólny rozkład fabryki - blok startowy jest robiony "tradycyjnie" - tj. ...

źródło: comment_rkQS8MxojHKcJnzznoK5OLSRiJWOtFXd.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
Tak wygląda hub dla innych materiałów - gdy pociągi znajdują się tylko po lewej to znaczy, że jest nadmiar produkcji, gdy tylko po prawej - że jest niedobór, gdy są po tej i po tej - znaczy że nie nadążają przeładowywać. Choć ten screen akurat myli, bo ogólnie jest niedobór elektrycznych płytek, ale część fabryki teraz nie działa
zwierzak40 - Tak wygląda hub dla innych materiałów - gdy pociągi znajdują się tylko p...

źródło: comment_ePt4U8Vk9yPb5NIPO8EJn73pZhZNqW8I.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
Tak wygląda konkretny moduł produkcyjny.
Są dwa rodzaje (a więc i dwa wzory):
1. Dla tych, które wymagają tylko surowców w formie stałej
2. Dla tych, które wymagają także surowców w formie płynnej (np. processing unit czy baterie)

Żeby ograniczyć liczbę skrzyżowań - pociągi poruszają się tylko od lewej do prawej. Projekt zakładał istnienie pionowych torów tylko do wyrównania, ale AI pociągów decydowało (gdy pojawiał się gdzieś nawet mały zator), aby przecinać
zwierzak40 - Tak wygląda konkretny moduł produkcyjny. 
Są dwa rodzaje (a więc i dwa ...

źródło: comment_WsAmgglWFhIxSWGCgUh9mxIgrGtQvQ76.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
Ten screen (jak i ten z prądem) nie do końca odzwierciedlają moc fabryki - która tutaj chodzi gdzieś na 70% swoich możliwości. Jak widzicie nie ma produktów z których tworzone są rakiety (choć pierwsze moduły są gotowe, ale że jeszcze nie startuje rakiet - taśmy są pełne części rakietowych i maszyny nie pobierają dalej surowców). Póki co nie startuje rakiet bo gra i tak już w dużej mierze polega na budowaniu kolejnych
zwierzak40 - Ten screen (jak i ten z prądem) nie do końca odzwierciedlają moc fabryki...

źródło: comment_v9zTk7sso9IS6814tvSKAnnLfFcW6MsM.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
To jest jedyny rodzaj skrzyżowania, jaki jest w stanie rozłożyć ruch - a i tak czasem się czopuje.
Bardzo brakuje mi tuneli i wiaduktów dla pociągów (najlepiej wielopoziomowych jak w Cities Skylines).

Każde z skrzyżowań jest nieco zmodyfikowane, zoptymalizowane pod charakterystykę ruchu na danym skrzyżowaniu. Tu np. pociągi często jeżdżą z zachodu na wschód. Musiały czekać aż blok za skrzyżowaniem będzie wolny, wobec czego w tym kierunku znajdują się dwa zjazdy za
zwierzak40 - To jest jedyny rodzaj skrzyżowania, jaki jest w stanie rozłożyć ruch - a...

źródło: comment_5FRl2bsnJGcVpI5H2bqXUXqnyRPMwmNR.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
No i wnioski i plany:

1. Moim zdaniem gra jest obecnie nieprzyjazna pociągom - są zbyt mało ładowne, zbyt wolno się rozpędzają i nie posiadają tuneli. Infrastrkutura wyładunku i załadunku zajmuje też sporo miejsca. Gra obecnie mocno faworyzuje taśmy. Chcąc zbudować fabrykę opartą głównie o pociągi trzeba liczyć się z tym, że miejsca gdzie się krzyżuje ruch są krytyczne, a jednocześnie nie ma zbyt wiele możliwości optymalizacji.
No i przestrzeń... Gdybym wszystko
  • Odpowiedz