Wpis z mikrobloga

Jakie auto polecicie do max 24tys PLN?
Interesuja mnie zarowno diesle(robie trasy) jak też benzyna(gaz).
Zalezy mi na dobrym wyposazeniu, klimatyzacji automatycznej, elektryce, z dobrym audio.
Silnik maksymalnie 2litrowy ale minimalnie ok 120km. Hatchback lub sedan
Interesowalem sie:
Renault Laguna 3 2.0 dci hatchback - najbardziej podoba mi sie szczegolnie w srodku, ale w tej cenie nie ma ich zbyt wielu
Fiat Bravo 1.4 tjet (awaryjne skrzynie) lub 1.9 mjet
Focus mk2 lift - 2.0 diesel lub benzyna (malo na rynku z tymi silnikami)
Volvo s40 2.0 diesel tez jest ich malo
Renaul Megane 3 tam wiekszosc z silnikami 1.5 dci wiec odpada

Marzy mi aie ta Laguna ale boje sie kuoic trupa

#nowy #samochod #zakup #auto #renault #laguna #cars #fiat #diesel #benzyna
  • 19
@konrados1906: Dynamique to jest bieda wersja, to nie VAG że elektryczne szyby z przodu to już wypas ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Poza tym pisałem o dobrym egzemplarzu nadającym się do kupna, to że są dziewięcioletnie turbodiesle mające oczywiście ~160kkm nalotu to zupełnie inna sprawa.
Meganek z 2.0 w tym budzecie jest chyba jeszcze mniej, a laguna jezdzilem i bylem z niej naprawde zadowolony, komfortowo sie czulem bo nie lubie ciasnych aut. Czyli lagune odrzucic?
@konrados1906: no jak dla mnie Laguna bez jej największego plusa czyli skrętnego tyłu i w biedawersji to trochę bezsens, pytanie do czego porównujesz, ja np. jak miałbym się przesiąść ze swojej do takiej podstawowej wersji to bym już chyba wolał jakiegoś japończyka.

Przejedź się innymi i sam zobaczysz co Ci pasuje a co nie.
@xetrov: no ja jezdzilem ibizą 3d 1.9 tdi (6l) moze dlatego jak wsiadlem do laguny poczulem sie jak w ... mercedesie. Podoba mi sie to auto a sa tez w tej cenie lepiej wyposazone np z eltryczny recznym ale nie wiem czy to akurat zaleta.
Ogladalem tez bravo i tez mi sie podobalo ale widac ze to inna klasa aut, mimo ze wcale nie mial zlych materiow w srodku.


Focus mi
@konrados1906: przesiadając się z segmentu B i to jeszcze z vaga nie dziwię się że i tak czuć róznice, to dwie rózne klasy samochodów. Renault i tak są na tyle tanie że szkoda brać ubogą wersję. Elektryczny ręczny jest bezproblemowy a za to bardzo wygodny.

Z tych co wymieniłeś sprawdź jeszcze to Volvo, akurat o nim nic nie powiem, zresztą w porównaniu z Laguną i tak pewnie będą przegrywać bo to
@xetrov: te dwadziescia pare tysiecy wydaje sie duza suma a tak naprawde ciezko cos dostac fajnego. Problem z Volvo jest taki ze ogloszen z nimi jest jeszcze mniej niz z ta Laguna wiec ciezko bedzie cos kuoic (przynajmniej w moich stronach).
Na Lagu e ile trzeba by przeznaczyc?
@konrados1906: dużo albo i nie, ja za swoją dałem dwa razy więcej a to i tak tylko początek produkcji. Tak z 30k to minimum na coś takiego (linki przykładowe) https://www.otomoto.pl/oferta/renault-laguna-gt-2-0-dci-150km-4-control-navi-100-oryginal-nowe-oc-na-rok-zamiana-ID6yIHvW.html
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-laguna-gt-2-0dci-180km-4control-panorama-ID6yM2j9.html

Tylko że musisz liczyć się z tym że jeśli turbodiesel to realny przebieg będzie właśnie mniej więcej taki jak w tym ogłoszeniu. Najlepiej by było turbobenzynę 2.0 (bez problemu znosi lpg) tylko że to kolejne 5-10k więcej i trudne do
To chyba zainwestuje w rower bo wychodzi na to ze nie ma auta na moje potrzeby za te pieniadze ;)
Jeszcze jedna opcja mondeo 2.0 doesel w wersji wyposazenia titanium ale to pewnie tez ciezko bedzie dorwac za te pieniadze.
Alfa 159 mi sie podoba ale boje sie alfy z wiadomych wzgledow (opinie)
Z mnieszych jeszcze patrzylem na ceeda (pro ceed wlasciwie) i astra 3 gtc ale ona w srodku niezbyt mi
Sugeruje sie opiniami, laguna 3 juz nie ma opinii ktolowej lawet, za alfa cuagnie sie to dalej mimo ze 159 jest lepsza od 156, zreszta w wypadku alfy zostaja diesle wiec tez bedzie problem z wielkimi przebiegami
@konrados1906: z segmentu D Laguna to chyba najtańsze auto w utrzymaniu (proste zawieszenie, nie rdzewieje, nie ma w niej właściwie nic drogiego pomijając może turbodiesle które są wytrzymałe i nie są jakieś kosztogenne choć i tak droższe w utrzymaniu niż benzyny) tyle że jej tak tanio nie kupisz jak czegoś z segmentu C. W C będziesz miał już większy wybor za takie pieniądze tylko z kolei nie będzie to tak wygodne
Szybko nie szybko na czasie nie zalezy mi az tak. Mowiac trasy mam na mysli np Polska - Anglia lub tez krajowe ok 100 kilometrowe. Dlatego chcialem z jeden strony diesla, ale to znowu koszty bo wyzszy przebieg wyzsze ryzyko plus dpfy egry etc
Bemzyna znowu podnosi codzienne koszty (paliwo)
Dlatego mam metlik w glowie i sam nie wiem co w moim wypadku byloby najlepsze
Wczesniej w sensie w megankach z poczatku produkcji czy z poprzedniej generacji, bo czytalem o tej megance 3 np " Zdecydowanie odradzamy zakup silnika 1.5 dCi. Owszem, jest oszczędny, ale od lat zmaga się z problemem obracających się panewek (brak zamków)"