Wpis z mikrobloga

BlueHDI 2.0 150KM. Czy można to "podnieść" do standardowych 180KM ? Identyczny silnik z automatem ma 180KM, wydaje mi się, że przyczyną niższej mocy w manualu są normy spalin na wyższych obrotach, których to pilnuje automat. Albo to kwestia tego ile "pociągnie" manualna skrzynia lub sprzęgło ?
Jeśli się da, to czy jest to bezpieczne dla silnika i odwracalne ?

#motoryzacja
  • 20
Jak nie to, to kwestie biznesowe rozumiem ?


@kolhubi: silniki się sztucznie dławi z wielu powodów, w tym z biznesowych. Niektóre marki nawet sprzedają samochody dokładnie z identycznym osprzętem i silnikiem, różniące się tylko oprogramowaniem, w różnych wariantach mocy, ale są też takie które dają do słabszych wersji słabsze sprzęgła, wtryskiwacze, turbiny itd.
Oczywiście słabsze wersje charakteryzują się zwykle niższą emisją i spalaniem, co również jest ważne dla niektórych klientów.

Wiem,
@Vendetta0511: jeśli różnica mocy w wersjach z różnymi skrzyniami to przez inne przełożenie w automacie. znając życie to wystarczy wgranie virusa i pociągnie nawet do 200KM, ale dojedziesz szybko dwumas i turbo jak będziesz go pałować
@kolhubi to ze nie ma ic czy turbo bez geometri nie znaczy przeciez ze mocy sie nie da podniesc. koni bedzie wiecej ale bez geometri turbo bedzie dmuchac pozniej a brak ic spowoduje ze przy mocnym butowaniu auto po dluzszej chwili bedzie kislo z powodu temperatury powietrza. w tym tygodniu wypuscilem foke z 1.6tdci 90km. klient chcial program to ma teraz 116KM, gdyby mial wersje 110KM mozna by i wiecej podkrecac.
@mickovsky: @HetmanPolnyKoronny: Ja nie neguje możliwości podniesienia mocy bez wymiany czegokolwiek. @Vendetta0511 pisał o przyczynach obniżenia mocy więc podałem mu przykład z podobnego silnika w dwóch wersjacg w których akurat sprzęgło i skrzynia są takie same. W ogóle jak skrzynia czy sprzęgło może wpłynąć na moc silnika? To są elementy odpowiedzialne tylko i wyłącznie za przeniesienie mocy na koła, może być różnica np. w przyspieszeniu, ale nie w mocy silnika.
@mickovsky: @HetmanPolnyKoronny: A macie podpowiedź jak można zweryfikować czy Citroen C5 2.0 BlueHDI 150KM i 180KM ma ten sam osprzęt (oprócz skrzyni rzecz jasna) czyli dwumasa, turbo, intercooler, hamulce i co tam jeszcze istotne ?
Zanim udam się do serwisu, który robi takie rzeczy. Dzwoniłem już do kilku i mówią, że ich budowa auta nie interesuje, oni wgrywają program zdecydowanym klientom ;)

Jeśli miałbym się zdecydować na chip tuning to
@kolhubi skrzynia i sprzeglo maja jak najbardziej duzy wplyw. porownaj sprzeglo i dwumas od insigni bodajze 130km a 160km. wersja 160km ma wieksza srednice. tak samo i moim firmowym pierdziku fiacie doblo ktory ma fabrycznie 120km nie moge podniesc mocy tyle co np. w vectrze c z tym samym identycznym motorem bo sprzeglo z dwumasem sa slabsze i nie wytrzymuje momentu o czym juz sie przekonalem bo jeden zestaw zdechl raz dwa
@kolhubi: w międzyczasie sobie przypomniałem o tej opcji, sprawdzałem na service.citroen.com za free kiedyś wyposażenie na podstawie VIN. Jest katalog części zamiennych za free. Sprawdziłem na szybko i wynika z tego, że wszystkie części identyczne, oprócz rzecz jasna skrzyni biegów i sprzęgła :) Dokumentacje techniczne dostęp 7Euro za 1h, ale to mi nie potrzebne już.

Dzięki i tak :)
@Vendetta0511: po pierwsze zanim zaczniesz cokolwiek dłubać przy HDI to sprawdź na hamowni ile masz naprawdę , papier przyjmie wszystko a hamownia prawdę powie, i napisz potem czy silnik trzyma serię czy raczej ma ciut więcej co jest normą ( ͡° ͜ʖ ͡°)