Wpis z mikrobloga

@rekoj: @Shodan56: 1000 koni to było w jakimś eksperymencie, realnie z takimi mocami nie jeździli, realnie auta grupy B miały z 500 koni. Załóżmy dla kompromisu 750 koni. 750/0,89= 843 konie na tonę.
Teraz weźmy Mclarena MP4/2, mistrzowski bolid z 1986. Waga 540kg, moc: w trybie wyścigowym 650km, w trybie kwalifikacyjnym ~800km. Tak więc 800/0,54=1481 koni na tonę. Niemal 2x. Do tego bolid F1 będzie mieć w #!$%@? więcej docisku,
@rekoj każdy kto choć trochę zna się na f1 czy rajdach to wie, że to ostre #!$%@?. Po prostu totalnie różniące się konstrukcje służące do różnych rzeczy. Tylko janusze by chciały o tym dyskutować.
@Hubertosik: Zacząłem specjalnie googlować by dowiedzieć się więcej na ten temat. S4 przyspieszała do 100 w 2.8s na szutrze. Nigel Mansell uważał ze 205 t16 przyśpiesza lepiej niż jego bolid XD. Też były informacje że b grupa na 400m wykręcała porównywalne czasy z bolidami. Estroil jest torem z dużą ilością wolnych zakrętów.
@Eau-Rouge:

Jest kilka czynników, które pomijasz, zapewne z niewiedzy - ale to nic złego :)
Po pierwsze, F1 to była wtedy era turbo. Czyli gigantycznych turbodziur. Wystarczy pooglądać onboardy z tej epoki - auto wooolne w zakręcie, dopiero wyjeżdżając kierowcy prostowali koła i dzida w opór. Na niektórych nagraniach widać turbolaga sięgającego 2 sekund. To były #!$%@? trudne w prowadzeniu samochody i czasy okrążenia nie były przez to zbyt imponujące.
Po
@Kostur: #!$%@? mnie obchodzi jaki czas mogli osiągnąć po #!$%@? wszystkich ograniczników i zwężek, do tego na oponach których normalnie nie mogli wykorzystać w prawdziwym rajdzie. To nie jest czas który był realny w normalnych warunkach dla tego samochodu, więc gówno mnie obchodzi.
@Eau-Rouge: Był realny, bo na tyle pozwalała normalna konstrukcja samochodu. Do rajdu trzeba było aut sztucznie osłabić zwężkami i dowalić 150 kg żelaza. Na slickach jeździło się w normalnych rajdach asfaltowych.

Poza tym F1 to wcale nie była jakaś hipertechnologia. Jak goście z Alfy Romeo zrobili model 164 do serii wyścigowej ProCar, to się okazało, że auto jest dużo szybsze od bolidów F1 i serię zlikwidowano, żeby konkurencji nie robić.
@Kostur: Nie, nie był realny, realny to jest czas osiągnięty przez taką samą konstrukcje jaka startowała w rajdach. Jesli jak sam mówisz #!$%@? 150kg z auta i podkręcili moc silnika to w dupę sobie ten czas można wsadzić.