Wpis z mikrobloga

#3d #grafika3d #grafikakomputerowa #substance (UWAGA OTWIERAM TAG)

Jako że chcę się uczyć czegoś nowego, a ostatnimi czasy nie mam cierpliwości na dwa tygodnie modelowania high/low, to jadę z tym Substance. To co zrobiłem to proste małpowanie tutoriala i odtwarzanie go krok po kroku z pewnymi zmianami. Proste jak konstrukcja cepa a można zrozumieć zasadę tworzenia geometrii w SD i nawyknąć do ciągłego blendowania. Polecam tutorial każdemu.

Drugi przykład to już mój losowy design, nie inspirowałem się niczym, chciałem się samemu pobawić w tworzenie kształtów, a nie małpować. Wygląda jak wygląda, nie jest to jakiś szał, bo zrobiłem w godzinę, ale możliwośc recyklingu i szybkiego tworzenia kolejnych tekstur z tego samego materiału jest wspaniała.
einz - #3d #grafika3d #grafikakomputerowa #substance (UWAGA OTWIERAM TAG)

Jako że ...

źródło: comment_qBjioTGnhWcZG7ATO7nlYQf1Luzedpwk.jpg

Pobierz
  • 27
  • Odpowiedz
@Surgeon: no po chwili wszystko jest wtórne trochę, może faktycznie nie zaskakiwać, ale powiedz, warto mi się tego uczyć? ( ͜͡ʖ ͡€)

@sonep: To bardziej do tworzenia materiałów i tekstur. To co tutaj widzisz to jest jedynie tekstura stworzona w Substance Designerze (base color, normal map i takie tam), nałożona na kostkę z 12 trisów. Tu nie tworzysz geometrii tylko udajesz geometrię przy pomocy
  • Odpowiedz
@sonep: Jeśli do Blendera możesz zaimportować bitmapy to... tak ( ͡ ͜ʖ ͡)

@einz ja sobie nie wyobrażam innej metody texturowania, ogarniania tematu materiałów. Jest jeszcze Mari ale to nie jest soft prosty i łatwy. W gamearcie używa się tylko i wyłączeni Substance i Quixela.
  • Odpowiedz
@einz: większość ogłoszeń ma obecnie wpisanego już substaince'a razem z maxem więc na bank sie opłaca.
Masz triala 30 dni/kupiłeś/jakaś inna opcja?
  • Odpowiedz
@sonep: chwila wyszukiwania w google rozwiałaby twoje wątpliwości.
Do substaince'a eksportujesz MODEL (.obj, .fbx czy jaki chce) tam TEKSTURUJESZ i wyrzuca ci tekstury czyli OBRAZKI. O ile Substaince nie jest zablokowany na jakiś dziwny format obiektu to jest kompatybilny z czymkolwiek nawet ze sculptrisem.
Materiału ofc Blender nie odczyta, ale Max chyba też ma z tym problemy z tego co wiem.
  • Odpowiedz
@sonep: można powiedzieć że jest to program DO ROBIENIA TEKSTUR, to jest zupełnie co innego niż taki Blender, w blenderze tworzysz geometrię a tu tylko teksturę. Nie możesz w substance zrobić żadnego modelu, możesz tylko wrzucic model z blendera albo 3dsmaxa albo czegokolwiek innego i tam sobie go oteksturować.
  • Odpowiedz
@einz: No ja wiem, ze jest tylko do teksturowania, ale pytam dlaczego uzywac go do teksturowania, a nie np. blendera czy 3ds, w ktorym tez mozna to robic
  • Odpowiedz