Wpis z mikrobloga

Panowie pytanie z kategorii przekładni kierowniczych.
Mam "śmieszny" problem w 10 letnim francuzie (pompa elektrohydrauliczna). Otóż w prawo - wspomaganie ZAWSZE działa dobrze a w lewo z przycięciami, przeskokami, momentami w ogóle bez wspomagania. Czasem (rzadko) pracuje prawie normalnie (tylko minimalnie większy opór niż przy kręceniu w prawo. Temat wydaje się być niezależny od temperatury. Płyn zmieniony na nowy (dedykowany do takich instalacji Total Fluide DA).
I teraz pytania:
Czy tam (przy maglownicy) są jakieś zaworki które regulują wspomaganie lewo/prawo czy jak to jest realizowane?
Czy pompa podaje ciągle ciśnienie w jednym kierunku czy ma np. wirnik kręcący się w obie strony lub inaczej realizowane obroty lewo prawo?
Czy to raczej pompa czy też usterka samej przekładni (ta była 3 lata temu regenerowana)?
Niby dwa elementy a tyle zachodu.A moze coś tam siedzi jeszcze gdzieś po drodze co moze wprowadzać takie zamieszanie?

#mechanikasamochodowa #peugeot307
  • 4
@wittorio007: Z tego co wiem to zależnie od tego w którą stronę kręcisz - otwiera się prawy lub lewy zaworek (zespół zaworów) i pompa pomaga wtedy kręcić dalej w danym kierunku. Lewą stronę masz walniętą, zamykam temat ( ͡° ͜ʖ ͡°).

Pssst, tak szczerze to nie wiem jak dokładnie działa elektrohydrauliczna maglownica więc nie sugeruj się do końca tym co piszę
No troszkę mnie to naprowadziło. Faktycznie jest taki element jak rozdzielacz w maglownicy i to chyba on realizuje przekierowanie płynu w odpowiednią stronę. Tylko pytanie czy akurat u mnie to też tak jest zrobione czy są może inne zaworki ;) Trzeba się jeszcze zagłębić. Bo czytając fora jednym przy podobnych usterkach pomaga wymiana pompy innym maglownicy ;)
wittorio007 - No troszkę mnie to naprowadziło. Faktycznie jest taki element jak rozdz...

źródło: comment_q2ZHsYM0mbnqF1QpXDPBS9Q9XxkpQUiu.jpg

Pobierz
Czy tam (przy maglownicy) są jakieś zaworki które regulują wspomaganie lewo/prawo czy jak to jest realizowane?


@wittorio007: Dokładnie tak jest. Zaworki sterujące w maglownicy (na wale wejściowym), lubią się zawieszać jak się zapomni wymienić płyn przez parę lat. W ekstremalnych sytuacjach się zacierają i pomaga wymiana magla, albo regeneracja. Decyzja zależy od budżetu.