Wpis z mikrobloga

Kocham mojego diesla... wczoraj juz byly problemy z odpalaniem silnika i zmeczylem aku, więc podlaczylem na noc pod prostownik. Rano po wielkich mękach odpalił, przejechalem nim z ~2km, wyłączyłem i teraz za każdym razem zaraz po odpaleniu od razu gaśnie. Co proponowalibyscie najpierw sprawdzic? Bezpieczniki pompy paliwowej, samą pompe, czy szukać gdzie indziej?
#motoryzacja #zima
  • 37
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@contraband: ja osobiście leje dodatek do ropy aby parafina sie nie wytracala. 0.5l starcza na 500 l ropy wtedy jestem spokojny plus wymiana filtra i spuszczenie syfu co jakis czasz z odstojnika. Wlasnie teoretycznie sam sie przekonałem. O dziwo OP nie zamarza tak jak ON bez dodatków.
  • Odpowiedz
@kleeb: Jesli tankujemy dobre paliwo nie powinno to mieć miejsca. Kiedys słyszałem ze wielkie stacje przed kontrola musza byc o tym powiadomione. A małych przed sprawdzeniem jakości paliwa nikt nie musi powiadamiać. Lecz ile w tym prawdy, moze ktos tu wie.
  • Odpowiedz
@kleeb: nawet książki serwisowe z lat 80-90 maja table ile lac PB do ON w zależności od temperatury. Dzis mało kto robi takie rzeczy. Ale gdy ma sie problem z odpaleniem auta warto dolać.
  • Odpowiedz
@kawaherbata: kazda kontrola jest zapowiedziana. Kiedys czytalem o tym. Wiec stacje sa przygotowane.
Co do jakosci paliwa, nawet mozna trafic felerne na dobrej stacji. Czy to rope czy benzyne. Z ropa mieliśmy przygody z 3 autami. Jeden ledwo do granicy dojechal. Zatankowal w niemczech i problemy ustapily. Dwa jezdzac po Warszawie,, dlawienie, gasniecie, kontrolki na desce rozdzielczej. Po zatankowaniu nowego paliwa, jak reka odjal.
Brat zatankowal na stacji tego samego
  • Odpowiedz
@kleeb: masz racje kiedys trafiłem na bardzo ciekawa ropę rozcieńczona rozpuszczalnikiem i terpentya. Efekt zatarta pompa wtryskowa zapieczone końcówki wtryskiwaczy. Na filtrze paliwa osądziła sie gruba warstwa kalafoni...
  • Odpowiedz
@kleeb: niestety nie... gdy silnik był ciepły było Ok. Gdy przyjechałem do domu samochód stał 2 h juz nie odpalił. W pompie wtryskowej osadzila sie tak jakby parafina. A gdy wylalismy resztę tego świństwa z baku trawę wypaliło
  • Odpowiedz
@k4rolex:
1. Jaki interwał został zastosowany dla pokazanego przez ciebie filtra oleju napędowego? Ile km bądź lat ? Pytam się o to bo jak minął rok/15kkm to zmieniłbym stację benzynową na której tankujesz.Ja zmieniam co rok przed zimą swój filtr bądź 30kkm i nigdy tak zajechanego nie widziałem. Normalnie jak koń po westernie. Proponuje ci też trzymać się takiego interwału. Tym bardziej, że u ciebie filtr leży w poziomie, a nie jak w większości silników wysokoprężnych w pionie. Tam zawsze będzie woda stała.Przymarźnie w zimę i nie będzie ropy przepuszczać.
2. Nigdy nie dolewaj na zimę benzyny bądź denaturatu kiedy posiadasz układ Common raily w silniku. Narobisz sobie niesamowitych kosztów. Kiedyś tak się robiło, ale przy starych układach przy starej pompie wtryskowej. Rolnicy którzy mają Johna Deera też już tego nie robią mimo, że robili to w Zetorach:D
3. Jak już chcesz dolewać coś to proponuje DIESEL SKYDD. Skandynawski dodatek, a jak wiadomo Ci tam mają mega zimę. Kiedyś jak byłem u znajomego to 2 września z rana jak mnie na lotnisko odwoził już trzeba było szyby skrobać. W chłodne dni też w zbiorniku powinno być jak najwięcej ropy. Ja leje przed zimną do pełna i co 200-300km dolewka do pełna bądź po dłuższej trasie.
4. Ja zawsze staram się lać ropę na najczęściej uczęszczanych stacjach. Tam gdzie jest kolejka albo prawie zawsze jak jadę zawsze jest dystrybutor zajęty. Takie stacje nie mogą sobie pozwolić na robienie dużych wałków na paliwie i paliwo tam nie stoi długo często są dostawy. Tankuję najtańszą ropę dostępną na tej stacji nie żadną vervę,Vpower itp.itd. i nigdy nie miałem problemów z odpaleniem auta.
5. Czas grzania świec żarowych można zmniejszyć/zwiększyć za pomocą kabla diagnostycznego mimo, że masz system start/stop. Mimo, że kontrolka świec żarowych gaśnie to i tak przekaźnik podaje prąd na świece jeszcze
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@trzaichlac69 auto nie do końca moje, więc dokladnie nie wiem kiedy był wymieniany ten filtr, data produkcji na filtrze 2014.09, więc wymieniany był ~ 2 lata temu. Zrobione przez ten czas 25k - 30k km. Dolewalem do ropy tylko "diesel protector -40". Na to gdzie tankowalem, większej uwagi nie zwracalem...
  • Odpowiedz