Wpis z mikrobloga

Fragment oświadczenia #zabka po #afera

Tego rodzaju statystyki pomagają w rozwoju oferty i komunikacji tak, aby odpowiadały na rzeczywiste potrzeby klientów. Jest to szczególnie ważne w związku z wprowadzaną właśnie nową koncepcją sklepu Żabka, która oprócz zmodyfikowanej identyfikacji wizualnej i komunikacji, bazuje na dostosowaniu produktów, usług i ich ekspozycji do potrzeb klientów


Czy do dostosowania produktów, usług i ich ekspozycji do potrzeb klientów potrzebna jest informacja o wieku oraz płci? Nie da się tego policzyć bez tego? Co to zmienia? Jeżeli najwięcej jest 30letnich mężczyzn robiących nieznane dla systemu zakupy (bo wg Żabki, system daje tylko "wiedzę o profilach grup klientów robiących zakupy o określonych porach dnia" ( )), to zaczną stawiać piwo przy kasach? Jakie różne wpływy na Żabkę mają dwie poniższe różne informacje:

1) "Kobieta, 25 lat, chleb, masło, szynka, 17:00"
vs
2) "Mężczyzna, 30 lat, szynka, chleb, masło, 16:55"

#kiciochpyta #pytanie #bigdata
  • 3
  • Odpowiedz
@amar: taki, że większość klientów to osoby w wieku 30 lat kupujące duże ilości chleba, masła i szynki w drodze do domu z pracy. Warto więc rozważyć poszerzenie asortymentu win (dla 30-letnich kobiet) oraz alkoholi dla 30-letnich mężczyzn (nie wiem w sumie co oni najchętniej chleją).
  • Odpowiedz
@amar:
Kobieta robi zakupy, wykłada przy kasie: chleb, jaja, mleko, szynka, masło
Kasjer do niej: samotna?
Ona się uśmiecha: Tak, po czym Pan poznał?
Kasjer: Bo #!$%@? Pani brzydka.

Ot tak mi się skojarzyło.
  • Odpowiedz
@Lipathor: przychodzi koleś do baru, bierze 50ml, wypija i zagryza cytryną. I tak dzień w dzień przez kilka dni. Po tygodniu barman pyta się kolesia

- jest pan kolejarzem?
- tak, skąd pan wie?

  • Odpowiedz