Wpis z mikrobloga

Pany, jeżeli chciałbym złożyć sobie malutkiego kompa (miniPC) najlepiej na pasywnym chłodzeniu do przeglądania neta, prostych programów ew. starych gier typu AOE II , Gothic II to czy do kwoty 500-600zł ( nie licząc RAMu i Dysków twardych ) bardziej kalkuluje mi się złożyć go samemu na np procu ze zintegrowaną grafą czy kupić już zrobiony np Asusa z serii VivoPC ? A jeśli składać to podeślecie jakiś kanał na YT gdzie opisują podzespoły to takich maluszków ? bo widzę, że to zupełnie inny segment niż #komputery. Jest jakiś spec od tego ?

#pcmasterrace #pytanie
  • 11
@paprok: dzięki, ale to znacznie wykracza poza mój budżet :) widzę i5 i gtx1060, gdzie ja chce oprzeć ten komp o proc niższej klasy z Intel Graphics HD. To ma być popierdółka do podstawowej obsługi neta, a nie maszyna do gier. Cichy, kulturalny i zajmujący mało miejsca :)
@paprok: myślisz, że zmieszczę się w przedziale do 600 ? Bo w takich kwotach widzę już złożone settingi. Niestety zupełnie nie znam się na standardach płyt micro atx albo mini itx i nie znam tych chipsetów, które one mają wrzucone, dlatego ciężko mi złapać przedział, bo tak jak obudowa, ram, dyski, proc mogę sobie oszacować, to w tych małych płytach głównych jest taki rozstrzał cenowy, że ciężko się pokapować.
@Lumir: spokojnie cos na sandy albo ivy bridge zlozysz (podstawka 1155) i3-2100 chodza chyba ponizej 200pln wiec mozesz nawet cos lepszego wyszukac. Do tego plyta m-itx bo te sa "najmniejsze" np tutaj http://allegro.pl/plyty-glowne-socket-1155-core-i3-i5-i7-98433?a_enum%5B22189%5D%5B1024%5D=1024&a_enum%5B9004%5D%5B30%5D=30 .Najlepiej szukac plyty z wyjsciem hdmi skoro ma to byc cos w stylu httpc, chyba ze nie potrzebujesz albo bedziesz uzywac przejsciowek. Ten kolega co wyzej podal linki to chyba nie przeczytal twojego postu skoro szukasz wszystkiego w