Wpis z mikrobloga

#eu4

Poczyniłem pewne zmiany w ideach Anglii, bo uważam, że te obecne to są jakieś jajca w niektórych przypadkach.

Zmieniłem:
1. Finiszer z 1 dowódcy za friko na -25% merc upkeep. Dlaczego? Bo Anglia zawsze używała merców często gęsto. Za wiki:

For much of the 18th century, the army was recruited in a wide variety of places, and many of its recruits were mercenaries from continental Europe, including Danes, Hessians and Hanoverians. These mercenaries were hired out by other rulers on contracted terms. Other regiments were formed of volunteers such as French Huguenots. By 1709, during the War of the Spanish Succession, the British Army totalled 150,000 men, of whom 81,000 were foreign mercenaries.


https://en.wikipedia.org/wiki/Recruitment_in_the_British_Army

2. Yearly navy tradition z rotflowego 0.25 (czyli wartość kilku okrętów broniących handlu) na 1.0, co nadal ma znikome znaczenie, ale już chociaż nie wywołuje śmiechu.

3. Ostatnia idea z +10% sailors recovery, który jest chyba najbardziej bezużyteczną i absurdalną ideą w EU IV na -15% (bo najwyższa obecnie idea narodowa ma -10%, dałem im te +5% jeszcze) kosztów developu, aczkolwiek uważam, że powinno być nawet -20%, bo GB odleciało pozostałym krainom w kosmos w tym czasie. Ponadto wspiera to styl gry Wielką Brytanią, która raczej rośnie pionowo niż rozlewa się na podbojach. Jak ktoś nie wie czemu Wielkiej Brytanii się bonus do developu należy jak psu buda to polecam trochę poczytać o rewolucji przemysłowej ( ͡º ͜ʖ͡º)
A opis wyjąłem na szybko z dupy, żeby pusty nie był.

https://en.wikipedia.org/wiki/Industrial_Revolution

Macie może jakieś lepsze pomysły jak to powinno wyglądać aby Wielka Brytania nie była ideowym crapem?
Khaine - #eu4 

Poczyniłem pewne zmiany w ideach Anglii, bo uważam, że te obecne to...

źródło: comment_eUp5wMIt0GZ2kFjeIJeKdBYc3eu8gGxc.jpg

Pobierz
  • 31
  • Odpowiedz
@Skyworld:

Bo jest lekka różnica między Anglią która jest nie do ruszenia a Niderlandami które siedzą na drodze BBB i mają możliwość rozrostu jedynie w strone HRE bronionego przez WBB


Przecież to nie ma żadnego znaczenia kto jest
  • Odpowiedz
@Khaine:

Polska ma superidee, jakieś 4 poziomy wyżej od tych Angielskich i startuje praktycznie z PU z Litwą. I ile razy AI sobie nimi daje radę ostatnimi czasy jak stracili lucky? Praktycznie nigdy. Więc to też jest gównoargument.

To ciekawe, bo jak AI bierze Litwe to u mnie 9/10 rozgrywek sobie radzi.

A Anglii się należy jak psu buda ten modyfikator z racji bycia
  • Odpowiedz
@Skyworld:

Co? To Szkocji i Irlandii też? Są na wyspach Dlaczego Japonia nie ma? To też wyspy. A Malezja? Czy możesz fakt bycie na wyspach Angielskich i bycia Anglikiem usprawnia do tego?


Nie, bo byli Wielką Brytanią wtedy. Isaac Newton był Anglikiem i rewolucja przemysłowa zaczęła się na terenach
  • Odpowiedz
@Khaine:

Holandia do Naval Forcelimits

Bzdura, dostali jako idee startową. Nie dostali w bonusie tylko dostali gównianą idee według ciebie na start, gdzie Anglia ma 20% naval morale oni mają sailorsów.

Przed chwilą się czepiałeś powergamerskiego exploitowania mechanizmów obniżki ceny developu (hur dur do -70% zejdzie!) a teraz proponujesz jeszcze bardziej ahistoryczne i powergamerskie rozwiązanie dołączenia do HRE
  • Odpowiedz
@Skyworld: Wydaje mi się, że dobra broń i wyszkolenie pasuje raczej na +10% infantry combat ability.

Zwiększa silę blokady, narzucenie blokady mając zrobiony maritime naprawde potrafi napsuć krwi i dodać kasy. Pasuje biorąc pod uwage zmagania Anglii z Francją czy Hiszpanią przez czas


+33% blokady byłoby niezłe, ale tak naprawdę dobry bonus do Navy Tradition robi to samo. W każdym razie nigdy nie zauważyłem aby moje blokady w jakiś sposób
  • Odpowiedz
@Khaine:

Wydaje mi się, że dobra broń i wyszkolenie pasuje raczej na +10% infantry combat ability.

Combat ability wpływa też na shock i szarże. Land leader i dałbym fire damage.

+33% blokady byłoby niezłe, ale tak naprawdę dobry bonus do Navy Tradition robi to samo. W każdym razie nigdy nie zauważyłem aby moje blokady w jakiś sposób faktycznie wyniszczały francuzów.

Bo to działa tak jak espionage, sam nie zauważasz by
  • Odpowiedz
@Skyworld:

Combat ability wpływa też na shock i szarże. Land leader i dałbym fire damage.


Ten fire damage i shock damage to jakieś nowe bony chyba? Dużo to daje jakbym miał np. +10% fire damage jak
  • Odpowiedz
@Khaine:

to tańszy development Wielkiej Brytanii nie powinien nikogo dziwić.

To po prostu pasuje jako event od 1760 do końca gry. Tak jak Japonia ma higayashime culture czy jakoś tak, niby idea daje +1 do prestiżu ale może wyskoczyć event który zmniejsza koszt technologii.

Dużo to daje jakbym miał np. +10% fire damage
  • Odpowiedz
@Khaine: Ops sory, nie wyświetliło mi że napisałeś do mnie, maciej coś zepsuł.
Osobiście zmieniłbym wiele. 6 idee na AT 0.5 ale jako że mają event na możliwy 0.3 do końca gry będą prawie jak Prusy ( ͡º ͜ʖ͡º)
wywal sailorsów na ulepszenie blokady. Osobiście polepszyłbym im też privatersów ale i tak nawet AI rzadko z tego korzysta.
Zamiast free leader, land fire leader +1 albo fire dmg +10%.
3 idee polepszył na diplomatic_upkeep = 2 albo zostawił na 1 i dodał diplomatic reputation +1. Anglicy swoje sojusze zmieniali zależnie od sytuacji im pasującej. Do tego potrzebują bonusu tutaj
Wywalił drugą idee i na rzecz podatków polepszył
  • Odpowiedz
@Skyworld: Niestety blokady niewiele dają tak czy inaczej ( ͡° ʖ̯ ͡°) Ja nie zauważyłem aby taka Francja czy inna Hiszpania się tym jakkolwiek przejęła, ale też fakt, że nigdy nie otoczyłem ich całej linii brzegowej (z drugiej strony ile by to kosztowało i ile trzeba by było mieć floty).
  • Odpowiedz