Aktywne Wpisy
![marian-stefan](https://wykop.pl/cdn/c3397992/marian-stefan_ykP2uYakSE,q60.jpg)
marian-stefan +325
Nie wszyscy przeglądają główną (znalezisko: link ) więc wrzucę również tutaj. Ukr pobił przynajmniej dwóch Polaków w Katowicach. Nagrania załączyłem w komentarzach.
Jednego uderzył, gdy Polak nawet się nie bronił, a drugiego z partyzanta od tyłu, gdy zaatakowany szedł na przejściu dla pieszych. Po ataku, na końcu filmiku zaczepia kolejną losową osobę i pyta, czy jest z Polski. Na odpowiedź "nie" stwierdza "to zajebiście".
Może nagłaśniając sytuację uda się zidentyfikować ukraińskiego "gieroja"
Jednego uderzył, gdy Polak nawet się nie bronił, a drugiego z partyzanta od tyłu, gdy zaatakowany szedł na przejściu dla pieszych. Po ataku, na końcu filmiku zaczepia kolejną losową osobę i pyta, czy jest z Polski. Na odpowiedź "nie" stwierdza "to zajebiście".
Może nagłaśniając sytuację uda się zidentyfikować ukraińskiego "gieroja"
![marian-stefan - Nie wszyscy przeglądają główną (znalezisko: link ) więc wrzucę równie...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/7c0d0266d93311889f1071e9aa7d9cb19972787e6c67f1fe64625fa8cbe8d987,w150h100.jpg?author=marian-stefan&auth=1aeea54a6e0124b60c8fb37fb2e7ddee)
![tojapaweu](https://wykop.pl/cdn/c3397992/tojapaweu_rcAfcvW58E,q60.jpg)
tojapaweu +24
Najbardziej patologiczne pytanie jakie słyszę przy sprzedaży: a dlaczego Pan sprzedaje? Najlepiej jak jest jeszcze uargumentowane, no bo ma Pan go tylko rok.
U nas jest taka mentalność, że jak już się kupuje auto to niech będzie na całe życie aż pójdzie na złom na żyletki. Mam 28lvl, kupuje sobie auta żeby nimi pojeździć i jak mi się znudzi to zmieniam na inny, co to za pytanie idiotyczne.
#januszebiznesu #motoryzacja #samochody #
U nas jest taka mentalność, że jak już się kupuje auto to niech będzie na całe życie aż pójdzie na złom na żyletki. Mam 28lvl, kupuje sobie auta żeby nimi pojeździć i jak mi się znudzi to zmieniam na inny, co to za pytanie idiotyczne.
#januszebiznesu #motoryzacja #samochody #
tl;dr:
Zamiast tygodni negocjacji, wystarczy wyklikać wymagania, a JavaScript złoży dla nas rakietę. ULA ją zbuduje i wystrzeli. Link poniżej.
Kupno startu rakiety -- jak to wyglądało do tej pory?
To były wielotygodniowe, indywidualne negocjacje.
"Buduję satelitę komunikacyjnego z 50 transponderami. Chcę go umieścić na standardowej orbicie GTO".
OK. Obliczymy, ile to wymaga energii i jakiej rakiety i wrócimy do pana z ceną.
"120 milionów? Ten mój satelita waży 4 tony... A jakbym dorzucił jeszcze 25 transponderów komunikacyjnych? Zarabiałbym 50% więcej, a waga skoczyłaby tylko do 4.7t... Czy ta rakieta wciąż by go uniosła?"
OK, obliczymy i wrócimy do pana z odpowiedzią.
"Uniosłaby? Super! A tak sobie myślę... to może 100 transponderów i 5.4 tony? Pewnie trzeba by dołożyć rakietę pomocniczą? Czy to w ogóle wejdzie pod tę osłonę ładunku, czy muszę dokupić większą?"
"A co jeśli zamiast orbity transferowej chciałbym od razu polecieć na GEO i zacząć zarabiać dzień po starcie, a nie miesiąc?"
"A konkurencja ma taniej... Wy jednak ponoć startujecie bez wielomiesięcznych opóźnień. Ile na tym zaoszczędzę?"
I tak to sobie trwało. Dodatkowo, starty zamawia się normalnie na 2-3 lata wprzód, bo tyle trwa zbudowanie rakiety.
Cóż -- nie z ULA.
Propozycja ULA
Dzięki usłudze RapidLaunch, startować można nawet w przyszłym kwartale.
A same negocjacje zrewolucjonizowało... zrobienie stronki.
Sprawdźcie sami -- można się tym fajnie pobawić:
https://www.rocketbuilder.com/ (kliknąć na Build)
O "stronce" (aplikacji webowej)
To dynamiczna aplikacja w JavaScripcie. Zamiast tygodni negocjacji, wystarczą minuty klikania. Aplikacja kontaktuje się z bazą danych ULA, sprawdza wolne sloty startowe i oblicza niezbędne osiągi rakiety, proponując konkretną konfigurację startową.
Na każdym kroku podaje cenę. Szacuje też ilość kasy zaoszczędzonej na ubezpieczeniu, (nie)pewności okna startowego i jakości orbity. Czyli pokazuje wartość dodaną, jaką zapewnia nad konkurencją ULA -- najbezpieczniejszy, najpewniejszy dostawca przesyłek na orbitę.
Przy okazji ujawniono, jak bardzo Tory Bruno -- nowy CEO ULA -- dał radę obniżyć cenę rakiety Atlas. W internetach czasami wciąż piszą o starych 224M USD czy nieco nowszych 164M za podstawową wersję 401. Teraz cena jest jawna. 109M!
Wciąż jest to usługa premium, ale koszty są dużo niższe niż były, a aplikacja fanie pokazuje oszczędności, które ULA zapewnia na innych polach.
Co na to konkurencja?
Myśleliście, że #spacex jest otwarte z podaniem swojej podstawowej ceny za start (bez dodatkowych usług)? No cóż, jest!
Ale od teraz, ULA jest w tym zakresie jeszcze bardziej transparentne! Na bieżąco podają nie tylko koszt podstawowy, ale również koszty dodatkowych usług i różnych wariantów rakiety.
Może zresztą otwartość SpaceX była inspiracją dla Tory'ego? Na pewno konkurencja była motywacją, by powalczyć o komercyjnych klientów i obniżyć ceny.
I super -- o taką konkurencję rakietową nic nie robiłem!
A dla programistów jest to ciekawy przykład -- jeden z wielu -- jak można przyczynić się do rozwoju branży rakietowej... klepiąc stronki w JavaScripcie.
#ulacwel #programowanie #javascript #rakiety
źródło: comment_t6wLkb8MsHgGJueDKEJ84t2UlLINtLaF.jpg
PobierzJak będziesz miał kasę by zbudować satelitę -- który zarobi dla Ciebie setki milionów / miliardy USD -- to i na jego wystrzelenie powinno być Cię stać.
Póki co, inna dobra wiadomość. ULA planuje w każdym locie dołączyć kontener na małe cubesaty. Można się w ten sposób podczepić do głównej misji za dużo mniejsze pieniądze.
@let_it_be:
Fajne!
Oczywiście, to trochę inne narzędzie. To, co zrobiło ULA, to w zasadzie prawie... sklep internetowy. Rakieta Atlas V jest już zaprojektowana, trzeba tylko ją dostosować do danych wymagań biznesowych (wybrać odpowiedni wariant).
GEO - Geostationary Orbit – Orbita geostacjonarna – orbita wokół równika, na wysokości 35 786 km nad powierzchnią Ziemi, z okresem orbitalnym wynoszącym dokładnie jeden dzień. Satelita znajdujący się na tej orbicie zawsze znajduje się nad tym samym punktem na Ziemi.
GTO - Geostationary Transfer Orbit – Geostacjonarna orbita transferowa – eliptyczna orbita, której perygeum
@andromenda:
To
@Sh1eldeR: Przeczytałem 'cebulsaty' - co jest chyba nawet adekwatne... :)
Poza tym to że można sobie zamówić lot na przyszły kwartał, to raczej pokazuje w jakiej sytuacji jest ULA i czemu tak obcięto cenę xD
Tory Bruno powiedział, że rakiety jeszcze długo nie będą tak proste jak samoloty. Może nigdy. Bo "Samoloty to urządzenia zawierające pewną ilość paliwa. Rakiety to głównie paliwo owinięte minimalną ilością urządzenia."
Do samego "airplane like reusability" jeszcze bardzo długa droga. Ciekawe kiedy i czy uda
A tak ogolnie to czekam na nowe promy, nie rakiety. 1 stopniowe liftingbody jak w projektach z 90. Nawet EASA miała Hermesa, a brytole Hotola, ech....
Mało tego! Jeszcze mi musisz powiedzieć co to jest "wrzuta" :D
W sumie to poza rysunkiem z wielką flagą i orłem nie wiele wiadomo na jakim etapie jest Vulcan. Niby nie wcześniej niż 2019...
Aces też się raczej opóźni.
Jeśli wziąć pod uwagę całkowitą liczbę lotów (ponad 110) oraz 100% udanych misji to nie mają.
Arianespace jest blisko, ale mieli kilka awarii Ariane na początku. Od dawna jednak też latają niezawodnie.
Pod względem samej liczby lotów przodują Soyuzy. I mają dobrą niezawodność, jednak... własnie jeden #!$%@?ął :(.