Wpis z mikrobloga

#pytanie #muzyka #produkcjamuzyki

Co wpływa na specyficzne wybrzmiewanie polskich piosenek z lat 80.?

Mam na myśli zespoły typu 2+1 (gdy grali rolling stones), Azyl P (Buty Czerwone), Chłopcy z Placu Broni (Kocham Wolność), Dżem (Mała Aleja Róż), Fatum (Frajer), Kult (Polska), Lady Pank (Fabryka małp), Maanam (Szare Miraże), Oddział Zamknięty (Obudź się), Sztywny Pal Azji (Spotkanie z), TSA (Heavy Metal Świat), Turbo (Dorosłe Dzieci) itd...

Nie mówie tu o aranżacjach, chodzi mi o sam miks.
Piosenki są dosyć płaskie, nieco zabrudzone. Kompletnie nie wiem dlaczego tak to robiono ani jak to skopiować
  • 6
@glupiekonto: w książce o Kulcie (tej grubaśnej, nie pamiętam tytułu) było chyba to dość dobrze opowiedziane - w skrócie: skromne możliwości sprzętowo-organizacyjne, niewielka świadomość muzyków dotycząca nagrywania w studio i post-processingu (bardziej cieszyli się że mogli nagrać niż efektem), często realizatorzy nie odnajdywali się w danym stylu muzycznym, a byli w studio niejako z przydziału. Do tego kwestia epoki, analogowy sprzęt w latach 80 w naszych studiach miał już wtedy pewnie
Hej! Czujemy się niejako wywołani do tablicy :) Przede wszystkim na dość jednolite brzmienie z ówczesnych dni, zwłaszcza jeśli chodzi o wykonawców z tzw. Krajowej Sceny Młodzieżowej, wpływały ograniczone możliwości sprzętowe oraz jedna para realizatorów ze studia Tonpress'u na warszawskim Wawrzyszewie, gdzie większość płyt tego okresu powstała - panowie Włodzimierz Kowalczyk i Tadeusz Czechak :)

Pozdrawiamy!