Aktywne Wpisy
dziadeq +81
Lista obecności w godzinie wybuchu 3 wojny światowej!
Śledzisz, plusujesz!
#wojna #ukraina #jemen #izrael #bliskiwschod #kanalsueski
Śledzisz, plusujesz!
#wojna #ukraina #jemen #izrael #bliskiwschod #kanalsueski
jezdze sobie po miescie i czesto zdarza mi sie zatrzymać w miejscu gdzie pojawia się nowy pas do skręcania na skrzyżowaniu, zawsze wtedy dojeżdzam do krawedzi pasa tak aby zmiescil sie pojazd ktory chce zmienić pas
natomiast jesli to ja chce zmienic pas to kierowca przede mna prawie zawsze nie ogarnia i mimo ze moglby sie zatrzymac te pol metra do przodu i w prawo to tego nie robi
dlatego drodzy kierowcy,
natomiast jesli to ja chce zmienic pas to kierowca przede mna prawie zawsze nie ogarnia i mimo ze moglby sie zatrzymac te pol metra do przodu i w prawo to tego nie robi
dlatego drodzy kierowcy,
#meisterpisze @Arratay @MlodyDziadzioSpamer @MrEid @bzykacz @joookub @wykopowy_on @xoracy
Dlaczego śmiech z puszki tak silnie na nas działa? Trzeba tutaj odwołać się do zasady społecznego dowodu słuszności. Mówi ona, że aby coś ocenić musimy poznać oceny innych, a następnie dopasowujemy do niej swoją ocenę. Zachowanie staje się niewłaściwym, jeżeli pozostali je oceniają jako niewłaściwe, a właściwym, jeżeli oceniają je jako właściwe.
Stajemy się mimowolnie działającym tak samo jak reszta trybikiem, zgadzając się na wyznawane przez resztę wartości czy tego chcemy, czy nie. Nie jest to złe, jednak tak jak każdy automatyczny mechanizm i ten może zostać wykorzystany przeciwko nam.
Zbierając pieniądze do koszyka, wystarczy wcześniej samemu wrzucić tam jakiś pieniądz, aby inni widzieli, że ktoś zrobił to samo przed nimi. Aby przekonać kogoś do swojej racji wystarczy, że wskażemy kogoś, kto myśli tak samo. Chcąc wpłynąć na umysł osoby manipulowanej, wystarczy odwołać się do ogółu jeżeli ma takie samo zdanie, albo umiejętnie wykorzystać daną grupę z populacji. Popularne reklamy "9 na 10 zadowolonych klientów nie może się mylić" są właśnie pokazem tej manipulacji. Wystarczy np. zapytać o zadowolenie 100 osób, podzielić ich zdania na 10 grup i wybrać z nich jedną. Proste nieprawdaż? Swego czasu popularne zagrania na sondażach też działają tak samo. Wiedza kto potencjalnie na kogo chce zagłosować wystarczy na wybranie odpowiedniej grupy i wynik wychodzi taki jaki chcemy z drobną odskocznią od założeń.
Co ciekawe społeczny dowód słuszności potrafi zadziałać też na nasze odczucia fizyczne. Słyszeliście może o przypadku gdy miesiączka grupy kobiet się zsynchronizowała tylko dlatego, że przebywały one prawie tylko w swoim gronie? Podobnie ból odczuwamy w zależności od tego, co czują inni będący w naszej sytuacji, a zapach nawet ohydny, może stać się przyjemny, albo chociaż neutralny.
cdn.
Tekst powstał w oparciu o książkę- Robert B. Cialdini "Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka"