Wpis z mikrobloga

Dawno nie pisałem.

Chciałem wam coś pokazać.
Mój kolega (wasz też) @xypnise od jakiegoś czasu bawi się grafiką 3D.
Pamiętam go jeszcze sprzed jakichś 2 lat, może ciupkę później.
Jego pierwsze prace były takie jak wszystkich którzy zaczynają, trochę koślawe, trochę śmieszne. Teraz jednak reprezentuje bardzo dobry poziom.
Nie poddał się, kocha to co robi i ciśnie, ciśnie, ciśnie. Dużo prac robi po godzinach, dla siebie, to widać.

Pokazuję go wam, żeby was zmotywować, bo reklamy raczej nie potrzebuje :)

Może nam opowie trochę o tym, co jest niezbędne do osięgnięcia takiego poziomu i jak zacząć pracę przy fajnych projektach ;)

@Rezix coś dla Ciebie ;)
#vfxnews #grafika #grafika3d #xypnise #3ds
loczyn - Dawno nie pisałem.

Chciałem wam coś pokazać. 
Mój kolega (wasz też) @xyp...

źródło: comment_PPXA3kmFOq2W7xwFpPFB7VFIfWUtPEdN.jpg

Pobierz
  • 32
  • Odpowiedz
aaa. No to wiele wyjaśnia, bo ja patrzyłem pod kątem polski :)


@vasil: Ja już nie siedzę w 3d od -nastu lat, ale za moich czasów już był wyraźny podział w firmach. Oczywiście freelancerzy i dzieciaki bawiące się w grafikę 3d (wtedy tymi dzieciakami byli m.in. Jonkajtys albo Bagins ;) opanowywali cały soft i samemu klecili filmy. Ale w każdej firmie, z którymi miałem do czynienia, podział był wyraźny.
Więc o
  • Odpowiedz
każdej firmie, z którymi miałem do czynienia, podział był wyraźny.

Więc o ile nic się nie zmieniło od tylu lat na gorsze, to nadal powinno to tak działać ;)


@kubako: Znaczy wiadomo, że są podziały. Animator nie oświetla sceny.
No ale chyba nawet w PI nie uświadczysz typa który zajmuje się tylko i wyłącznie teksturami, a na zachodzie już tak.
No a stricte modelerów mają kilku, reszta już musi ustawiać shadery
  • Odpowiedz
No ale chyba nawet w PI nie uświadczysz typa który zajmuje się tylko i wyłącznie teksturami, a na zachodzie już tak.


@loczyn: Dlatego mówię, że chyba się pogorszyło do tamtych czasów. Może to wynika z tego, że wtedy było zaledwie kilka firm, które o ile dotrwały do dzisiejszych czasów, są w czołówce i od początku tak działały. Natomiast dziś firm są pewnie dziesiątki, i poza tymi kilkoma większymi, to małe studyjka,
  • Odpowiedz
@loczyn: Tak - jako modeler właśnie. Inni ludzie robili animacje, inni ludzie robili tekstury. Ja też robiłem trochę tekstur na własne potrzeby, ale potem i tak najczęściej były wymieniane.
  • Odpowiedz
@loczyn: Miałem dużo lepszą kasę z pracy w reklamie. Robiłem www wtedy - początek wieku to był niezły boom na strony ;) A potem moje życie zawodowe powędrowało w jeszcze inną stronę. A teraz szykuje się kolejna, zupełnie odmienna zmiana :)
  • Odpowiedz
@loczyn: Oczywiście. W sumie najbardziej skorzystałem na tym, czego nauczyłem się w agencjach interaktywnych o promowaniu stron i budowie społeczności sieciowych, bo potem założyłem własny biznes w tej dziedzinie (sklep), który nieźle wypalił i przynosi przyzwoity zarobek :)

Ale generalnie liźnięcie różnych branży od produkcji gier, przez programowanie, po tworzenie modeli do wtryskarek - obcowanie z różnymi, często diablo inteligentnymi ludźmi, rozwiązywanie problemów z wielu różnych dziedzin, ogólnie daje mi bardzo
  • Odpowiedz