Wpis z mikrobloga

#programowanie #gamedev
Witam.
Pytałem juz kiedyś ale nikt za bardzo nie odpowiedział nic rzeczowego.
Od jakiegoś czasu uczę się c#.
Czy używając tylko tego języka jest szansa napisanie prostej gry w podobie do ogame? 2d, bez animacji i wodotrysków.
Wiem, że coś tam więcej jest potrzebne do obsługi bazy użytkowników, ale może jest szansa ograniczyć ten drugi język do minimum
  • 13
  • Odpowiedz
@slvk:
Z grafiką. Ale to już kwestia jakiegoś prostego htmla i cssa jeśli się nie mylę. Kilka tabelek, grafik budynków/jednostek i tyle.

Styl minimalistyczny jak tutaj
  • Odpowiedz
@spidero:
@matiit:

+ (ale niekoniecznie ) +


Czym jest to niekoniecznie? :p

Korzystając tylko z tych technologi można ładnie opisać w pełni funkcjonalną grę?
Tzn rozwijanie budynków, jakiś tam atak na innego gracza i grabienie surowców, tworzenie nowej bazy gdzieś na mapie czy zabawa w ulepszenia.
  • Odpowiedz
@lupaczkokosow: takie gierki najczęściej powstają przy użyciu standardowego serwera www + php + sql. Pewnie mozesz logikę zrobic w c# , choc IMO szybciej i prościej choc moze mniej wydajnie byś to zakodował w php.
  • Odpowiedz
@krupek:
PHP nie kumam totalnie nic, a mimo wszystko wolałbym się teraz skupić na c#.
Nie musibyc szybciej, ważne żeby działało jak powinno i nie sprawiało problemów przy większej ilości graczy (pewnie nigdy ich nie będzie więcej niż 6, ale zawsze lepiej jeśli będzie działać:p)
  • Odpowiedz
@lupaczkokosow: znajomość działania relacyjnych baz danych uchroni Cię robieniem totalnych głupot, więc podstawowe założenia + trochę sql'a znać musisz. Jeżeli zdecydujesz się pisać aplikację w .net to możesz użyć Entity Framework, który całą obsługę bazy danych zrobi za Ciebie.
  • Odpowiedz