Wpis z mikrobloga

Murki od #prawo złożyłem reklamację z tytułu rękojmi z żądaniem wymiany telefonu na nowy wolny od wad lub zwrotu gotówki. Po nieco ponad tygodniu otrzymałem odpowiedź negatywną (zbyt duże koszty). W piśmie była informacja, że wyślą do autoryzowanego serwisu na ekspertyzę i przywrócą go do stanu zgodnego z umową, czyli po prostu naprawią. Minęły już trzy tygodnie a ja wciąż nie mam telefonu. Odpowiedzi udzielili w terminie ale co dalej? Ile mają czasu na naprawę?

#pytaniedoeksperta
  • 21
jaka była wada i wartość towaru?


@KaznodziejaNowejEry: nie działał jeden z mikrofonów (a w związku z tym część funkcji telefonu jak nagrywanie dźwięku z przedniej kamery, dyktowanie, Siri, notatki głosowe). W sieci znalazłem informację, że to często spotykana wada w tym modelu iPhone. W praktyce telefon jest wymieniany na tzw. refubished. Cena ok 2500zł. Jak szybko powinni byli zakończyć reklamację? Telefon kupiony w MM.
@L3stko: możesz zażądać uzasadnienia w postaci wyliczenia kosztów naprawy. jeżeli to rzeczywiście będzie niewielki koszt w porównaniu do całości sprzętu to maja prawo odmówić.

Ale w ustawie jest też zapis o niedogodności dla kupującego

Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia.


Powołaj się na to (Art. 560. §
@KaznodziejaNowejEry: Reklamacja zostałą złożona 10.09.2016. Przed chwilą dzwoniłem do MM, sprzętu jeszcze nie mają a w systemie jest informacja z serwisu, że 30.09.2016 została podjęta próba naprawy - uwaga - wyświetlacza. Czyli zupełnie inna wada a właściwie nie wada bo wyświetlacz był sprawny. No nieźle.

Kazali czekać. Czyli co, wysyłać dzisiaj pismo? Jeśli oni faktycznie wymieniają wyświetlacz to wada będzie nadal występować, bo wadliwa jest tasiemka z mikrofonu przy przedniej kamerze.
@KaznodziejaNowejEry: Może być coś takiego?

Dotyczy zgłoszenia reklamacyjnego xxxxxxx z dnia 10.09.2016 r.

Przedmiot zgłoszenia: iPhone 6 IMEI xxxxxxxxxxxxxxx

Opis wady: Nie nagrywa dźwięku z przedniej kamery, nie działa dyktowanie SIRI

Na podstawie Art. 491. §1 i Art. 560. §1 Kodeksu Cywilnego wzywam do spełnienia świadczenia poprzez nieodpłatną naprawę/wymiarnę przedmiotu i jego dostarczenia do mnie w terminie 7 dni kalendarzowych od momentu otrzymania pisma, pod rygorem odstąpienia od umowy z żądaniem
@L3stko: Opisana usterka w 95% przypadków jest z winy użytkownika, zasyfiona siatka słuchawki. Tą samą siatką zakryty jest front mic a więc kanał mikrofonu też jest zapchany przez co nie zbiera dźwięków. Po rozebraniu można przeczyścić, co serwis najczęściej stara się zrobić. Jeżeli jest mocno zalepiony, wystawiany jest kosztorys. Bardzo rzadko zdarza się że mikrofon sam w sobie przestał działać. Twój telefon został zakwalifikowany do wymiany wyświetlacza bo serwis nie ma
@KaznodziejaNowejEry: mogę dopytać o coś? Pismo, które wysłałem (treść powyżej) MM odebrało 7-go więc dzisiaj upływa wyznaczony dodatkowy termin spełnienia świadczenia a telefonu wciąż nie mam. Przed chwilą dzwonili że dystrybutor dzisiaj przekazał do wysyłki urządzenie i powinno być we wtorek do odbioru. Ja już chyba nie chcę kontynuować z nimi współpracy w tej materii. Czekam już pięć tygodni a urządzenie jest mi niezbędne - jestem programistą aplikacji na iOS -
Podaj IMEI albo nr seryjny to powiem Ci co się stało z Twoim tel.


@perroso: to już bez znaczenia, telefon został zakwalifikowany do wymiany ale nie mieli 6-tek na stanie i wszystko się przeciąga ale mnie już to średnio interesuje. Najchętniej pójdę kupić nowy a wymieniony niech sobie sprzedadzą. Za długo to trwa.
@L3stko: wyznaczyłeś im termin na spełnienie żądania ale nie mieli na stanie więc powiedzieli, że domówią towar? Czy mówili w jakim terminie otrzymasz telefon? (ile czasu zajmie "domówienie"?) Bo z tego co rozumiem to zgodziłeś się poczekać na domówienie towaru, tak?

Wg ustawy jeżeli sprzedawca nie zdoła zadośćuczynić (czyli naprawić lub wymienić) w odpowiednim czasie to możesz odstąpić od umowy, ale sprzedawca może ci odmówić jeżeli wada jest nieistotna. Uważam, że
@KaznodziejaNowejEry: Przez 20 dni próbowali naprawić ale wada dalej występowała - była istotna. 30-go zamówili telefon. 7-go października otrzymali ode mnie wezwanie do naprawy/wymiany w terminie 7 dni. W piątek termin upłynął - wieczorem dzwonili, że może będzie na wtorek. Wczoraj doręczyłem im odstąpienie od umowy na podstawie Art. 491. §1 KC.
@KaznodziejaNowejEry:

W odpowiedzi na pisma, które złożył Pan w naszej placówce w dniu 04.10.2016 oraz 15.10.2016r. żądając odstąpienia od umowy przedstawiamy nasze stanowisko w sprawie:

W dniu 09.10.2016 (pomylili datę) złoży Pan reklamację z tytułu rękojmi

W dniu 20.10.2016 (znowu) zostało do Pana wysłane pismo o nieuznaniu reklamacja i nadmierności kosztów. (ustawowy termin 14 dniowy został zachowany).

W kolejnych dniach tj. 30.09, 04.10, 09.10, 14.10 był Pan