Wpis z mikrobloga

@MaddoxX1911:

A co to ma wspólnego z wpisem @sirrek ? xD

Anyway - nie mogę się doczekać oficjalnej premiery tego body. Zapomniałeś cumplu dodać informacje o 10 bit raw :))). Po nieudanej premierze ze stajni Canon, body Panasonica zawojuje rynek IMO. Zobaczymy, może i ja się przymierze.

E: my bad, o wszystkim pamiętałeś :)
@_Marshall: o RAW nic mi nie wiadomo, było tylko 4:2:2 10 bit. Na pewno będzie tam jakiś kodek, pewnie znów h.264. Fajnie by było, jakby oferował ProRes albo DNxHQ/HD, ale też chyba ciężko będzie o to. Pożyjemy, zobaczymy.
@MaddoxX1911: no tak, konsolowcy :-)

W każdym razie ludzkie oko postrzega obraz jako płynny od 12fps i w takim klatkażu jest robiona do dziś większość kreskówek. Natomiast max. to musi być coś koło 40fps, bo 50/60fps daje płynny obraz pozbawiony strobów (judder) jakie czasem widać w 24/25/30fps.
@westberlin: @sirrek: Canon przegrało właśnie wojnę o videodslr, dać 4K tylko do 5d i 1d, kiedy Sony i Panasonic wciskają to nawet do drobnych body wielkości kompaktów, które cenowo są przystępne dla amatorów. A co ma Canon na niskiej półce? 1300d z matrycą wziętą z 7D mkI, 760d które nie wnosi nic nowego? 100d które miało konkurować z małymi bezlusterkowcami, a jakość jest w 2009 roku? Coraz bardziej widać, że
@Reepo: No Canon to już od dawna w powijakach, jeśli chodzi o funkcje video w lustrzankach. Nawet ten nieszczęsny 5D mark IV nie oferuje nic ciekawego, bo po co komu 4K z kiepskim kodekiem i ogromnym cropem, niwelującym zalety pełnej klatki? Jedyne, co Canon ma w tym momencie dobrego, jeśli chodzi o video, to dual pixel AF i przyjemne kolory.
@westberlin użyliśmy gh4 w 4k, w trakcie nagrywania eventu, przy montażu często mi się przydaje do cropowania, z drugiej pewnie jakbym zrobił to samo na FHD przy takim bitrate też by się nie rzucało znacząco