Wpis z mikrobloga

@n3xo: Tak z ciekawości: co tam robisz?:) Robiłeś jakąś licencję pilota, czy coś takiego? Wszedłem sobie na stronę jakiegoś aeroklubu co prowadzi szkolenia, no to ceny są niezłe. Za członkostwo też widziałem kilka stówek, a wynajęcie sprzętu tez nie tanie.
@DarkSideOfTheForce: W skrócie sprawa wygląda tak:
Na start płacisz grubszy hajs za licencje +/- 20-25k. (np: PPL - pilot samolotowego turystycznego)
Robisz ją jak się uda ze 2 lata + egzaminy(płatne dodatkowo) + nalot.
Co dalej? Jak chcesz polatać na aeroklubowym sprzęcie to najelpiej abyś był członkiem (ogólnie większości aeroklubów mają oni pierwszeństwo do sprzętu choć i tak można wypożyczyć dla nie-członków za dodatkowy hajs).
Za bycie członkiem płacisz tam np
@DarkSideOfTheForce: Ja nie latam na samolatach tylko na szybowcach ( ͡° ͜ʖ ͡°), więc nieco inne. To wszystko wiem bo mamy jedne hangary i nieraz z chłopakami na lotnisku gadamy albo na jakiś wspólnym posiadówach.
A co do celi to większość chce wylatać godziny i zatrudnić się do linii.
A co do celi to większość chce wylatać godziny i zatrudnić się do linii


@n3xo: Czyli np. taki pilot LOTu zanim go zatrudnią, musi mieć wylatane ileś tam godzin obojętnie na jakim sprzęcie? To prowadzą sobie jakiś dzienniczek lotów i ktoś im to podpisuje?

PS A latanie na szybowcach to już tylko rekreacyjnie?
@DarkSideOfTheForce: Tak prowadzi się takie coś + każdy lot samolotem planujesz zgłaszając plan lotu. Wszystko jest w papierach i Ty to masz i aeroklub i strefy gdzie lecisz też wiedzą że tam będziesz. Co do godzin to nie wiem ale wiem czy 1 do 1 ale zawsze jest tam jakieś min wymagane coś mi się obiło, że 200h ale nie jestem pewny.

Tak szybowce tylko tak żeby polatać, może jakieś zawody