Wpis z mikrobloga

Mirki pomóżcie bo mi Cytryna szaleje.
Check engine przy wysokich obrotach, chyba bo obrotomierz nie żyje. Czasami wyłącza się jakby zasilanie, znaczy światła świecą, ale wycieraczki już nie merdają, z kratek nie wieje, a radio nie gada. Ostatnio auto nie chciało odpalić w ogóle, przekręcałem kluczyk i nic, nawet kontrolki wtedy nie świeciły, teraz dopala.

Moglibyście polecić jakiegoś elektromechanika w Krakowie, auto to Berlingo 1,9d 2002 r.

#mechanikasamochodowa #krakow
  • 10
@kusioo: a i zapomniałem dodać, a nie wiem czemu edytować nie mogę
6. czy dochodzi masa do karoserii
7. zobacz jakie napięcie ma aku na zgaszonym/odpalonym silniku
8. jeżeli wszystko z powyższych będzie ok, to siadło bsi albo klemy od aku nie łączą
@ciubix: będzie wstyd, ale zapytam. Jak ja mam to zrobić? kompletnie się na tym nie znam, ale skoro

jeżeli sprawdzi to co napisałem to znajdzie usterkę, wystarczy mu 3 minuty i woltomierz

to z krótką instrukcją na pewno dam radę :)

z tymi klemami to może być coś na rzeczy, bo kojarząc fakty to zazwyczaj zasilanie pada na ostrych zakrętach, czasami słychać piknięcie i mignięcie jakiejś kontrolki, prawdopodobnie aku
@kusioo: nie ma problemu, pierwsze i najważniejsze to musisz mieć woltomierz i ustawić go na pomiar prądu stałego (w linku masz jaka ikonka powinna być). i przykładasz jeden kabelek z miernika do plusa w akumulatorze (możesz dotykać klemy o ile dobrze łączy z akumulatorem) i mierzysz:
- napięcie akumulatora dotykasz drugim kabelkiem drugiej klemy- ujemnej. W stanie spoczynku powinno być troszkę ponad 12v, jak odpalisz 14-14,5v
- napięcie na karoserii dotykasz