Wpis z mikrobloga

Ostatnimi czasy dłubię sobie wieczorami - czysto dla przyjemności - prostą "lataną" strzelankę w 2,5D. Nie, nie pixelart :D
I właśnie z tym nie-pixelartem mam do Was prośbę: możecie zerknąć czy to chodzi rozsądnie na pececie, a jeśli tak, to czy wygląda znośnie? Ostatnio podciągnąłem three.js (taki framework do webGLa) do najnowszej wersji i mam bardzo sprzeczne 'zeznania' co do wydajności.

Na telefonie da się odpalić bo to jest w całości javascript, ale zagrać się nie da bo brakuje klawiatury ;)

http://epsilondynamics-wingmod.rhcloud.com/

Obrazek na zachętę:

#gamedev
źródło: comment_MHPExWWukOjv6L6rDlVOJWvOQLZjr4yr.jpg
  • 10
@Scharnvirk:
Nie no, całkiem całkiem.
Z problemów technicznych, to rozdzielczość (trochę rozmazane wygląda na 24 calach, 1080p), już wspomniane chrupanie przy obracaniu, ale mi jeszcze znikają pociski i wybuchy (a w zasadzie graficzna reprezentacja takowych) w niektórych miejscach. Np. patrząc w stronę tego długiego ciemnego korytarza, praktycznie zaraz po spawnie.

Przeglądarka to Firefox, jbc.
@Mrodzi: uroki pisania gier na przeglądarki. Ostatni firefox (wersja 46) jest gruntownie skopany i mało co w nim w ogóle działa. Wersja 45 i nowo-rozwijana 47 działają znośnie, podczas gdy testowa 48 przywraca błędy z 46. Co więcej błedy z 46 były równiez w firefoxie 44 :D

Sprawdź na Chrome, powinno nie tylko nic nie znikać ale też lepiej działać ogółem. Chrome ma znacznie lepsze wsparcie webGLa.

Generalnie to jest taki
@Scharnvirk: kiedy steruję myszą to nie mogę obrócić się o 180 stopni, tak na oko daje radę ~90 stopni i nie mogę zawrócić na tym długim korytarzy i dostaję strzały w plecy :) spróbuję jeszcze raz sterować z klawiatury, ale przy A/D coś mi szalało ostatnio - może akurat miałem komputer obciążony.
@kopringo: W firefoxie musisz takie małe okienko kliknąć które się pojawia w lewym górnym rogu jak klikniesz po raz pierwszy w grze, wtedy przechwyci kursor i będzie ok. W chromie to się dzieje samo.

Na klawiaturze nie masz obracania (jest niby Q/E ale to jest tylko do debugu...)

Mam pomysł jak zrobić to lepiej ale to po przeprowadzce ;)

Btw poprawiłem ciutkę parametry tego automatycznego optymalizatora, teraz powinien nieco łagodniej działać.
http://onvert.com/guides/enable-webgl-safari/


@Scharnvirk: Podałeś instrukcję do Safari w wersji 5, aktualna to 9 ;) Tutaj jest aktualna instrukcja: https://support.apple.com/kb/PH21426?viewlocale=en_US&locale=en_US
WebGL mam wlączone. Ładuje się intro, widzę lewitujący statek, ale jak naciskam start to ekran robi się czarny i po chwili mam info, że udało mi się. W konsoli są dwa błędy: jedna 404 (http://epsilondynamics-wingmod.rhcloud.com/dist/LoaderInit.js) i jeden Attempted to assign to readonly property. w LogicInit.js w linii 3211. Załączam screen.
źródło: comment_ow36JZTLfHZ7aoGMg40D17l84sjaMcio.jpg
@Scharnvirk: ja używam chrome i on przechwytuje kursor tak jak piszesz. Generalnie teraz próbowałem i wygląda, że jest ok, można latać, obracać się itp :) jeśli nic nie zmieniałeś to nie wiem - może coś źle sam robiłem :)