Kilka podstawowych informacji:
- Produkcja i marketing zrobione całkowicie przez jedną osobę.
- Demo gry dostępne od 14/10/2022
- Cena $3.99
- Data wydania gry - 25.01.2023
- Wishlista w dniu wydania = 3197 (wykres wishlisty ponizej)
Wyniki na dzień dzisiejszy:
- Sprzedantch kopii w pierwszy dzień = 499
- Sprzedanych w pierwszy tydzień = 1599
- Sprzedanych w pierwszym miesiącu = 2418
Historia whishlisty:
Sprzedarz na świecie:
Komentarze Graczy (Pozytywne 97% przy 47 ocen)
Jeszcze tylko 3 komentarze i powinno przeskoczyc na "Very Positive" moze to pomoże troche podbic zainteresowanie grą :)
Uwagi i wnioski:
1. Gra sie co prawda nie zwróciła zle to co sie nauczyłem w procesie produkcji uznaje za bezcenne i z pewnością pomoze przy przyszłych projektach.
2. Zdecydowanie warto było wypuścić najpierw Demo bo ilość komentarzy i pomysłow od graczy była bardzo duża i pomogło to też wishliscie.
3. Zaczołem wysyłać maile do influencerów na miesiać przed premierą i wydaje mi sie że to był dobry krok. Kilku podłapało temat i zdecydowanie pomogło to podczas premiery.
4. Przy produkcji gry, jezeli pozwala na to tematyka gry to warto brać pod uwage konfiguracje na Steam Decka. Szybko rosnąca ilość graczy. A do tego stosunkowo niewiele gier ktore sa jeszcze "Verified" na tą konsolę. Dzieki temu ze Steam dał mojej grze "Verified" tydzien po premierze, liczba graczy skoczyla do poziomow z pierwszego dnia.
5. Gracze docenili fakt ze gra w pelni wspiera gamepady. Pare pozytywnych komentarzy dzieki temu przybyło. Warto brać to pod uwagę przy swoich planach na następną grę.
6. Najważniejsza lekcja: Marketing jest cholernie trudny! Zostawianie tego na ostatnia chwile to gwoźdź do trunmy 99% małych projektów, takie jest moje zdanie.
Komentarze (85)
najlepsze
#gruparatowaniapoziomu
@JuTek_Pixel jeżeli chciałbyś nawiązać współpracę, to z chęcią mogę zająć się nagłośnieniem twoich produkcji. Stawiam na metody staromodne, aczkolwiek przynoszące najlepsze efekty. Czyli mówię o temacie mamie, tacie, cioci, babci i innym bliskim. Na tą chwilę jestem w stanie śmiało przyciągnąć do Ciebie przynajmniej 8 graczy. Jeżeli będziesz zainteresowany, to pisz.
Skoro wtedy babcia podołała, to myślę że i teraz da radę ( ͡º ͜ʖ͡º)
No nieźle
@brodatypingwin: to niestety dotyczy obecnie kazdego indie softwaru, w tym apek mobilnych, W tym momencie najwieksza i nanjlatwiejsza kase zarobisz robiac zlecenia dla innych. Chyba, ze masz mnostwo kasy na marketing albo pomysl, ktory chwyci w social mediach. Ale to drugie to jak wygrana w totka. A ciezko opierac biznes na loterii.