Wpis z mikrobloga

Hej Mirki, @R2D2_z_Sosnowca (wołam zgodnie z życzeniem) śmiał się ostatnio z wyglądu nowego Priusa. Tak się składa, że w środę odebrałem egzemplarz prasowy tego wynalazku. Jedno zdjęcie tutaj, reszta w komentarzach, byśmy wszyscy razem mogli wspólnie popłakać nad tym, co zaszło w biurze stylistów Toyoty.

Wewnątrz plastik fantastik. Pjanoblek miesza się tu z łajtperl. Do tego wszędobylska czerń rodem ze Skody Favorit. Na listę irytujących dodatków wpisuję pikanie, informujące kierowcę, że auto jest na R i będzie jechać do tyłu zamiast do przodu. Na tej samej liście honorowe miejsce zajmują także informacje w formie graficznej, które informują użytkownika o rzeczach oczywistych: np. gdy wyłączymy tempomat "zegary" są zasłaniane informacją o tym jak go znowu włączyć oraz jak zwiększyć i zmniejszyć prędkość. Bardzo przydatne, jeśli siedzisz w Priusie pierwszy raz. Właściciele, którzy jeżdżą tym na co dzień będą zachwyceni. Brakuje mi tez możliwości ustawienia na stałe dystansu dla tempomatu aktywnego. Po każdym jego włączeniu trzeba wracać do ustawień, które wybrało się wcześniej.

To jednak pierdoły. Najistotniejsze jest to, że ten wózek to hybryda i to dobra. W mieście bez problemu można zejść ze zużyciem benzyny do pułapu 3,8 l/100 km. To zasługa dosyć mocnej jednostki elektrycznej, która pozwala w miarę sprawnie rozpędzić się do 50 km/h, bez szczególnie mocnego hamowania aut z tyłu. Nie jest to może dynamika taka jak np. w elektrycznym Volkswagenie e-Upie, ale na co dzień wystarczy.

Wnętrze może i jest niezbyt ładne, ale za to nie można mu odmówić przestronności. W miarę wygodnie można tu podróżować w pięć osób, a dla czterech miejsca jest wręcz ponad potrzeby. Z punktu widzenia kierowcy komfort jest wyjątkowo duży - pozycja jest świetna dzięki nisko osadzonej kierownicy (bardzo to lubię - to samo jest np. w nowych Peugeotach z zegarami nad kierą). Do pełni szczęścia brakuje mi tylko trochę bardziej kulturalnego zawieszenia, pracującego trochę ciszej i minimalnie bardziej miękko.

Na razie jeździłem tym cudem 2,5 dnia, więc to tyle, co mogę póki co napisać. A, zapomniałbym - na pokładzie jest świetnie działający automat do parkowania równoległego. Rozwiązanie coraz popularniejsze, ale zawsze wzbudzające ekscytację u pasażerów ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Na pytania będę odpowiadał jak zawsze w komentarzach w ciągu dnia.

__________

Więcej o samochodach i pracy dziennikarza motoryzacyjnego znajdziecie pod moim tagiem: #mzcars
#samochody #motoryzacja #toyota
Dziekan5 - Hej Mirki, @R2D2zSosnowca (wołam zgodnie z życzeniem) śmiał się ostatnio z...

źródło: comment_qxk8TODOvYPq3PA7ECA6UMbLVeVLCOX1.jpg

Pobierz
  • 42
  • Odpowiedz
@Smieszek_Poza_Kontrolo: Ta... Hybrydy i samochody elektryczne w Polsce są naprawdę drogie, ale to, co Volkswagen zrobił z ceną e-Upa to już wyższy poziom abstrakcji. "Dosrajmy taką cenę, żeby nikt na pewno tego nie kupił i nie zawracał nam tyłka".

@Eternit_z_azbestu: Miejsce jest okej, chociaż lepiej jest to zrobione w hybrydowym Aurisie - jest taki mały dżojstik, który znajduje się niżej, bardziej pod ręką. To podręczne ulokowanie jest bardzo
  • Odpowiedz
@Dziekan5:
Pytanie techniczne. To kosztuje 120 tys., tak? I pali koło 4 litrów?

Czegoś tu nie rozumiem. Jak oni chcą przekonać zwykłego Kowalskiego, żeby to kupił? Kowalski pójdzie do salonu, zobaczy że Golf kosztuje połowę mniej, pali 6 - 7 litrów... Ile trzeba przejechać, żeby to się opłacało? To jest absurd.
  • Odpowiedz
@jamtojest: Kowlskiego nie przekonają, ale już naszych sąsiadów z zachodu lub skandynawów, którzy dostaną ulgę za zakup tego i w trakcie użytkowania będą mogli korzystać z różnych przywilejów - owszem, przekonają.

Z tego co kojarzę to w ubiegłym roku w Polsce też można było skorzystać z ulg, właściwie dopłat unijnych przy zakupie Toyoty lub Lexusa hybrydowego. Wystarczyło, że miałeś w swojej firmie samochód i zmieniłeś go na hybrydę, która emitowała
  • Odpowiedz
@Dziekan5: No raczej tak sobie. Ja mam seata leona FR 1.8 tsi po chip tuningu 225km i 405nm przy masie 1150kg i w miescie jestem w stanie zrobic na manualu 4.8l/100. Dodam ze na feldze 19 cali i oponie 265/40/19. Wiadomo ze to spalanie Janusz eco driving ale normalnie powyzje 6.5l nie wchodze przy mocno dynamicznej mieszanej jezdzie.
  • Odpowiedz