Wpis z mikrobloga

Mam prośbę do posiadaczy teleskopu klasy Synta 10. Chciałbym zobaczyć co jestem w stanie zobaczyć za pomocą takiego teleskopu z kitowymi okularami. Mam na myśli "surowy" obraz bez długiego naświetlania - to co jestem w stanie zobaczyć patrząc przez okular.

W Google jest mnóstwo niesamowitych zdjęć, ale jestem laikiem i nie jestem w stanie zweryfikować czy to jest zdjęcie rzeczywiście wykonane takim teleskopem, czy to jest podrasowany obraz, czy może długo naświetlany kadr. Np. Saturn z doskonale widocznymi pierścieniami, Jowisz z wyraźnymi pasami i wielką planą, itd.

Czy do takich obserwacji wystarczy to co jest w zestawie? Czy musiałbym kupić dodatkowy sprzęt?


#astronomia
  • 11
@rozdajozadarmo: Kitowe okulary do najlepszych nie należą, ja już sam szukam sobie 15 mm z co najmniej 70 st. polem i szerokopolowego 30mm do Synty 8''. Aczkolwiek Jowisza widziałem bardzo dobrze zarówno przez 25mm i 10mm w kitowcach i jakość obrazu była taka, że pasy widać wyraźnie, podobnie jak powierzchnię Księżyca czy pierścień Saturna. Swoją Syntę mam od niedawna, nie miałem jak sprawdzić ich na DSO bo ani faza Księżyca ani
@mactrix: A masz może jakieś fotki z kitowych okularów do Synty 8? Nie muszą to być Twoje zdjęcia, możesz podrzucić jakieś zdjęcia z Googla, które odpowiadają temu co sam widziałeś.

Chcę mieć po prostu jakiś punkt odniesienia co przez sprzęt tej albo odrobinę wyższej klasy można zobaczyć nie kupując nic więcej niż to co daje producent w standardowym zestawie, a że jestem totalnym laikiem to nie potrafię zweryfikować tego co sam