Wpis z mikrobloga

Cześć ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Kolejny odcinek z cyklu #brutalnaprzestrzenkosmiczna

Długo nie było kolejnego update'u, ze względu nad samą pracą nad grą.
W ciągu tego czasu zmieniło się sporo, ale przede wszystkim zostało dodane AI. Jest ono zrobione w trzech płaszczyznach:
-Globalnej - tutaj następują decyzje o atakach, zajmowaniu niezamieszkałych obiektów czy generalnym rozwoju w kontekście wszystkich zajmowanych obiektów.
-Planety/Gromady statków - niezależnie od decyzji globalnego AI, tutaj jest też zachowana pewna niezależność. Jeżeli "władca" planety uzna, że wysłanie całej armii na podbój planety się nie opłaci, bo zostanie wybita w bardzo krótkim czasie, to tego nie zrobi i skupi się na rozwoju.
-Pilota - każdy statek też ma własne AI, według którego dobiera cele do ataku.

Oczywiście, jest jeszcze sporo rzeczy do poprawy i zdarza się, że AI robi głupie rzeczy ;).

Na gifie zaprezentowane jest ta ostatnia warstwa AI. Widać początek ataku i jego koniec, po czym następuje przejmowanie planety ( ).

Aha, i pozbyłem się dymu ze statku, na co Mirki burzliwie zareagowały ( ͡° ͜ʖ ͡°).

#gamedev #programowanie #unity #unity3d #gry
Sadun - Cześć ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Kolejny odcinek z cyklu #brutalnaprzestrzenkosmiczna

...

źródło: comment_sdqVQSPym7h9sUEe2Reu6GsDU3xHmQCa.jpg

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
@Sadun: Tak w ogóle to gj, ale wg mnie statki powinny mieć jakieś oświetlenie (z silników, łuna z planety/gwiazdy) bo zlewają się zbytnio z tłem.
  • Odpowiedz
@Sadun: Świetna robota ( ͡° ͜ʖ ͡°) Tylko te statki, nie są za duże? Na pierwszy rzut oka wyglądają jak chmara nietoperzy, a nie statki. A modele całkiem spoko. Kolory zależne od nacji czy od konkretnego statku?
  • Odpowiedz
@Diego19, @dzika_czupakabra: Dzięki ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Co do wielkości statków, to teraz sam się zacząłem zastanawiać ;) - do zbadania.
A kolory: tak, są zależne od nacji.
A oprócz tego, będą różne modele statków.
  • Odpowiedz