Wpis z mikrobloga

@wojtouchy: zdecydowanie warto. Wszystko inne to sprawa dyskusyjna, ale elementy toczne zawsze warto odchudzać, rower zyskuje na zrywności, łatwiej wyhamować, charakterystyka się zmienia.
Pisz z czego na co chcesz wymieniać, może coś doradzimy. Też niedługo planuję mały update u siebie.
@patrol798: wiem właśnie, znalazłem obręcze 268g + szprychy i nyple 150g, szytka 300g i piastę 270g + koronka i kontra jakieś 50-60g. Teraz wazy 1500gramow jakieś. Z przodu mam noname obręcz która nie wiem ile wazy, ale jest lekka bo całe koło na 36h wazy lekko ponad 1,1kg.
@wojtouchy: waga to nie wszystko, jeśli będą mniej sztywne i wytrzymałe to cały wydatek w błoto. Jeśli uważasz, że solidnością i wytrzymałością nie odstają od twoich obecnych kół to wymieniaj.
@system_shock: No to z tylu mam obręcz rigida pro 36h z chyba '90 roku które wazy 420 i zmieniłbym na mavica champion 32h.
Szprychy i nyple jakieś noname zwykle ciężkie dosyć. Wsadziłbym sapim laser + aluminiowe nyple sapima.
Piasta jakaś miche stara nie wiem jaka waga ale troche ciężka była z tego co pamietam. Zamówiłem novateca fix/fix ale pod 36h i nie wiem czy nie wymienić na 32h waga jakieś 280g
@patrol798: moje obecne koła były skręcane przeze mnie w całości xD lekkie bicia maja bo zgubiłem gdzieś klucz do szprych. Z tylu muszę wymienić piastę wiec dlatego myślałem o odchudzaniu kół. A znalazłem obręcz lżejsza o 150 gramów i dlatego sie zastanawiam czy zrobic tylko tylne koło czy oba. Koszt tylko tylnego koła to jakieś 180zl, a redukcja o jakieś 300 gramów
@patrol798: jeśli nie są jakoś turbo zmęczone (jeśli to używki), a OP nie będzie skakał po schodach i dziurach w mieście to nie odczuje różnicy w wytrzymałości. Ale ja w sumie znam tylko jedną stronę medalu budowy ok, bo "szczura" nigdy nie składałem z tym napędem. Nad sztywnością warto się pochylić, ale generalnie najważniejsze to dobry zaplot, jeśli koło jest elegancko zbudowane i wycentrowane to sztywność będzie z nawiązką.
@wojtouchy:
@system_shock: No mam szytki właśnie, a czasem mi sie zdarzy zeskoczyć z krawężnika przy dużej prędkości czy jeździć po jakiś wałach. Zaplot teraz miałem 3x od strony napędu i słoneczko z drugiej. Koło sztywne dosyć tylko od początku lekko Krzywe bo sam zaplatalem a nie chciało mi sie jakos dociągac po kilku jazdach. Ważę troche poniżej 60kg to raczej go swoją waga nie wykrzywie. W ogóle to waga obydwóch kół 2600
@wojtouchy: mało nie jest, ale zawsze lepiej, niż na swiftach. #pdk Pamiętam jak kupiłem okazyjnie do pierwszego ostrego, bo już się chciało jeździć. Jedno kompletne koło 1,8 kg. :D
Panie, z taką masą własną kolarza to schodź do 28 szprych w kole bez żadnych obawień, sam myślałem, żeby z przodu zapodać 24, ale nie ma Open Pro w takiej konfiguracji. U mnie waga 70 kg.
@wojtouchy: ale z tyłu chciałeś 24? Co do tego nie jestem pewien, sam bym nie brał tyle. Co najwyżej 24 na przód, tył wtedy 28/32. Przód jak kto woli (ja lubię 2x), tył 3x. Wyliczeń pod ręką nie mam, ale to nie są turbo wielkie różnice - ani w wadze, ani w sztywności. Zależy od ciebie jak się z tym czujesz, od twojego stylu jazdy (ile tego skidowania jest), ile rocznie
@system_shock: na przód raczej wystarczy słoneczko bo tam żadnych zrywów nie ma bo brak hampla. Skiddowania jest dosyć sporo, czasem po prostu dla frajdy sobie przytre :) przód moze kiedyś w przyszłości zmienię bo narazie nie ma potrzeby. Tył muszę zmienić i chyba zostawię 36h z rigida, moze wezme jakieś lepsze, lżejsze szprychy i nyple. A kupie sobie te mavici champion do jakiejś szosy która w przyszłości złoże :)