Wpis z mikrobloga

Nowoczesny rower dla krakowian wybrany

Zakończyła się, trwająca od blisko roku, procedura wyłaniania firmy, która przez następne 8 lat poprowadzi w Krakowie wypożyczalnię rowerów miejskich. Tym samym bliski jest już finał skomplikowanej pracy nad koncesją rowerową - długotrwałych negocjacji technicznych, analiz finansowych i opinii prawnych.

Kraków był pierwszym polskim miastem, które uruchomiło system rowerów miejskich. Teraz będzie pierwszym polskim miastem, które wprowadzi najnowocześniejsze rowery czwartej generacji i w dodatku będzie jedynym miastem w Polsce, w którym rower publiczny będzie dotowany z pieniędzy budżetu tylko w niewielkim stopniu lub wcale. Uda się to osiągnąć dzięki decyzji o wyborze operatora w trybie koncesji, a nie szybkiego i prostego przetargu na operowanie należącymi do gminy rowerami.

Aby krakowianie mogli skorzystać z nowoczesnych rowerów i aby zapewnić najwyższy standard obsługi użytkowników w połowie ubiegłego roku ZIKiT rozpoczął procedurę wyłonienia firmy, odpowiedzialnej za budowę systemu rowerowego w trybie koncesji. Kraków był pierwszym miastem, które zdecydowało się na tak trudną i długą procedurę wyłonienia wykonawcy, jednak już znajduje naśladowców (np. w planującym uruchomienie roweru publicznego trójmieście).

Wiemy, że krakowianie oczekują rowerów na ulicach, ale ich oczekiwania dotyczą też wysokiego standardu jednośladów, ich bezawaryjności i łatwości obsługi samego systemu . Zgadzamy się z ich oczekiwaniami i dlatego nie chcemy ścigać się z innymi miastami na ilość rowerów czy termin startu wypożyczalni. Naszym celem jest oddanie krakowianom najlepszych rowerów, jakie obecnie są dostępne na rynku. Ale co równie ważne krakowski rower miejski, po jego uruchomieniu, będzie rowerem całorocznym.

W przeprowadzonym zamówieniu, po szczegółowej i wielowątkowej weryfikacji, wybrano ofertę firmy BikeU z Warszawy, która jest częścią międzynarodowego koncernu, o bardzo dużym doświadczeniu w realizacji inwestycji w trybie koncesji i partnerstwa prywatno - publicznego.

BikeU zaoferowało dostarczenie 100 rowerów, nie później niż cztery miesiące od podpisania umowy. Po kolejnych dwóch miesiącach liczba jednośladów wzrośnie do 300, a maksymalnie po 10 miesiącach, od podpisania umowy (czyli na wiosnę przyszłego roku), osiągnie 1500 rowerów. Firma jest przekonana, że będzie w stanie utrzymać i rozwijać system tylko w oparciu o odpłatne wypożyczenia. W swojej ofercie oczekuje od Miasta Kraków miesięcznej dopłaty, w wysokości 1zł za rower (co oznacza dla gminy kilkanaście milionów oszczędności). Co więcej dochody ze znajdującej się na rowerach powierzchni reklamowej będą w całości przekazywane do miejskiego budżetu.

Same rowery, które posłużą mieszkańcom Krakowa przez najbliższe 8 lat, to bardzo nowoczesne. Charakteryzują się dużą wytrzymałością i wygodną, wyprostowaną pozycją podczas jazdy. Fabrycznie wyposażone są w wał cardana zastępujący łańcuch, a zatem już nigdy użytkownicy nie pobrudzą sobie nogawek. Dodatkowe wyposażenie to m.in. koszyk stalowy, komputer pokładowy, aktywny gps i oświetlenie LED.

Podpisanie umowy z firmą BikeU będzie możliwe po upływie 10 dni od ogłoszenia wyników postępowania.

#krakow #rower #rowerowykrakow
Cymerek - Nowoczesny rower dla krakowian wybrany 



Zakończyła się, trwająca od ...

źródło: comment_runLtW1KC6W9KE8HIKgEOEycyDCQpagK.jpg

Pobierz
  • 16
  • Odpowiedz
Fabrycznie wyposażone są w wał cardana zastępujący łańcuch,


@Cymerek: Gdzieś coś kiedyś czytałem o tym, niestety nie pamiętam. Nie było tak, że wbrew pozorom posiada to więcej wad niż zalet?

  • Odpowiedz
@Cymerek: Odkąd się interesuję rowerami publicznymi, czyli nie od tak znowu dawna, to już będzie co najmniej trzeci operator w Krakowie. To nie wróży dobrze...

Te rowery są #!$%@? i ciężkie, do tego zapłata za nie kosztuje ponad 2000zł (z ramą stalową - Absurd!).


@CaH2PO42: To są miejskie rowery, one z definicji są ciężkie. Stalowa rama też nie jest takim złym pomysłem, o ile nie są
  • Odpowiedz
  • 0
@CaH2PO42: Stał nie jest złym materiałem na rower szczególnie jak coś ma być intensywnie eksploatowane. A 2k za rower to wcale nie jest dużo.
  • Odpowiedz
@dran2: Oczywiście, że nie jest złym.
2 tysiące za rower to jednak dużo, a za rower z ramą stalową bardzo dużo. Polacy średnio na rower wydają 1200zł - 1300zł.
  • Odpowiedz
2 tysiące za rower to jednak dużo


@CaH2PO42: Nie, szczególnie jak ma jeździć non stop, być dostępny dla każdego debila i to przetrwać.

a za rower z ramą stalową bardzo dużo.


@CaH2PO42: To nie ma nic do rzeczy. Stalowa rama może być zarówno śmiesznie tania jak i droższa od jakiejkolwiek włóknowęglowej o aluminium nie mówiąc.
  • Odpowiedz
@Cymerek: wydaje mi sie ze nic nie zrozumialem xD wyglada na elektryczny a tu sie okazuje ze prad potrzebny do zasilania niepotrzebnych gowien. waga tez pewnie solidna xD ale koszyk fajny.
@anonim1133: pewnie tylko 1 przelozenie bedzie - ee to tylko chodzi o to zeby byle łachudra nie zapsula go w 1 dzien. takie rowery musza byc masywne niestety.

ale jak tak sobie mysle dlaczego nie u licha

stalowy masywny rower
  • Odpowiedz