Wpis z mikrobloga

Coś dla fanów rożnego rodzaju koncepcji: propozycja promu kosmicznego wynoszonego na orbitę przez rakietę Falcon Heavy.

http://solarsystemscience.com/articles/Getting_Around/2016.03.12a/2016.03.12a.html

Wszystkich zainteresowanych najświeższymi wieściami ze świata SpaceX zapraszam na fanpage SpaceX Polska ( ͡ ͜ʖ ͡).

#spacex #spacexnews #rakiety #promykosmiczne
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Matt_888: przecież to jest głupie jak cholera i technicznie niewykonalne...

1. Masa orbitera - 24 tony pusty, + ładunek i już przekracza limit FH jeśli chcemy go odzyskiwać. 53 tony albo więcej to jest w wersji expandable.

2. Aerodynamika takiego czegoś by była jakimś nieporozumieniem.

3. Marnujemy 24 tony masy na wysłanie takiego gówna na orbitę, zamiast poświęcić to na użyteczny ładunek.
  • Odpowiedz
@Norwag93: przy okazji, niech ktoś mi powie w jakim aspekcie jest to lepsze od lądującego na silnikach Dragona 2?


EDIT po ogarnięciu się co to oznacza:

Jesteśmy wstanie uratować drugi stopień (czyli prom) w takim wypadku mielibyśmy pełne odzyskiwanie całego systemu wynoszenia
  • Odpowiedz
@Norwag93: Z tego co tam czytałem to gość mówi, że głównie chodziłoby żeby ten statek robił za "kosmiczną taksówkę". Z jego obliczeń wynika, że na pokład mógłby zabrać do 18 osób, a to 2,5x więcej niż Dragon v2. Tak czy owak dałem to tylko jako ciekawostkę :)
  • Odpowiedz
@mab122: ale w tej wersji nie odzyskujesz niczego poza promem, wywalasz 3 bostery do oceanu, bo całość waży bardzo, bardzo dużo. FH może wynieść jakieś 25 ton na LEO i lądować 3 bosterami, tu 24 tony to sam prom, czyli z ładunkiem musisz wysyłać rakietę bez odzyskiwania niczego.
  • Odpowiedz
@Norwag93: Podasz mi jakieś źródło? Szczerze powiedziawszy pierwsze słyszę, stąd moje zdziwienie :)

"For missions involving exceptionally heavy payloads—greater than 45,000 kilograms or 100,000 pounds—Falcon Heavy offers a unique cross-feed propellant system. Propellant feeds from the side boosters to the center core so that the center core retains a significant amount of fuel after the boosters separate."

To raczej sugeruje, że odzyskanie rakiety jest możliwe nawet przy ponad 45 tonach
  • Odpowiedz
@Matt_888: nie ma żadnych aktualizacji poza grafiką, to i tak jest info dla publiki ot tak bo sobie napisali, a nie oficjalne dane. Tylko klienci znają dokładną specyfikację i profil danej misji.

F9 też ma tam 4,850kg udźwigu na GTO, a wiadomo że leciało już ponad 5 ton i to na bardziej stromą orbitę.
  • Odpowiedz