Wpis z mikrobloga

Cześć Mireczki,
Od pewnego czasu zmagam się z problemem myślowym. Robię sobie aplikacje deskopową i zastanawiam się nad systemem zapisu plików. W sensie user poda jakieś dane a następnie mają one zostać zapisane. Rzeczy podawane są z textboxów, następuje prosty algorytm obliczania i wypluwa doubla. Jaką metodę proponujecie żeby zapisywać dane doubla jak i również dane potrzebne do uzyskania doubla? Dodam że wszystkie dane muszą być również wyświetlane w datagridview. Próbuję przez DataSet i xml to rozwiązać teraz. Próbowałem już przez zwykły zapis stringowy do pliku tekstowego i przez wpis do pliku accesowego (obie metody działały). Jak najlepiej jest rozwiązywać takie kwestie? Może już jakieś są dostępne biblioteki albo cuś. Programuję w VB.net, ale wydaje mi się że pytanie mogę zadać do wszystkich programistów.
PS. jestem nubkiem i samoukiem, więc językiem zrozumiałym plx
#visualstudio #programowanie #bazydanych #informatyka #csharp #cplusplus
  • 7
  • Odpowiedz
Panie. W chmurze trzymaj. To takie modne teraz. :)
A tak na serio. Ja w takich sytuacjach korzystam ze sqlite. Lekkie i multiplatformowe.
  • Odpowiedz
@Student_Bartolomeo: najlepiej w sqlite. Zapisywanie w plikach tekstowych może skończyć się tak, że przy wysypce aplikacji, bądź systemu, cała zawartość pliku przepadnie. SQLite sam o tego typu rzeczy dba.
  • Odpowiedz
@Golomp: @Mu_H: @mrhahn: @wnocy: SQLite brzmi całkiem okey, rozumiem że jest to podobne do accessa? Obawiam się że jakbym chciał zainstalować mój program na innych maszynach to one też by musiały mieć odpowiedniego accessa. A tego właśnie chcę uniknąć. Będę musiał doczytać o tym SQLite. Chyba że ktoś ma jakies dobre poradniki/tutoriale/guidy lub cokolwiek. Z chęcią też posłucham o tym na PM albo google
  • Odpowiedz