"To mały krok dla ludzkości, ale wielki dla Blocky Farm" - tymi słowami mój wspólnik zakończył implementację jednej z największych zmian w naszej grze. Ale po kolei:
1) Animacja wycinki pnia 2) Rozpakowywanie budynku - zakończenie procesu budowy powinno być czymś radosnym dla gracza - więc jest :) 3) Usunięte sloty - największa zmiana chyba od początku tworzenia gry. O co chodzi? Początkowo Blocky Farm miało być prostą grą, którą stworzyć mieliśmy w 2 miesiące (✌゚∀゚)☞ (przypominam, że rozpoczął się 7. miesiąc prac). Zainspirowani częściowo grą Fallout Shelter, wprowadziliśmy tzw. sloty. Cała mapa miała około 100 slotów i 1 slot = 1 budynek. Jednak wprowadzało to zbyt wiele ograniczeń i ostatecznie zdecydowaliśmy się je wyrzucić. Zobaczcie proszę efekty:
Jak widzicie, gracz ma teraz zupełną dowolność w stawianiu budynków. ( ͡°͜ʖ͡°)
4) Lokomotywa - nasz grafik zaskakuje nas coraz bardziej. Każdy model jest piękniejszy od poprzedniego.
#gamedev #grafika ------------------------------------------------------------- #gamedevordie - rób gry albo umrzyj! (Facebook | Twitter) Zrezygnowałem z pracy na etacie po kilku latach na rzecz tworzenia gier mobilnych z kumplem. Wyzwanie polega na tym, że oszczędności na życie wystarczą do końca 2016 roku. Start 03.08.2015, koniec 31.12.2016.
@Formek21: ʕ•ᴥ•ʔ @galaxie500: (。◕‿‿◕。) @TadeuszSynZygmunta: tak, może nie dokładnie tak jak w Settlersach, ale bardziej jak na przykład w Megapolis, czyli każdy element ścieżki będzie dekoracją do postawienia i będzie kilka rodzajów ścieżek, chodników itp. :)
@worldmaster: Gdybyśmy mieli przerwać projekt to 3 miesiące temu, kiedy przyszedł pierwszy kryzys. Teraz nie ma takiej opcji. W ogóle dlaczego miałoby nam nie wystarczyć wytrwałości? (⌐͡■͜ʖ͡■)
dlaczego animacje wyglądają tak sobie (graficznie), a ciuchcia jest taka piękna?
@wysuszony: Ciuchcia to render stworzony w programie graficznym, a GIFy nagrywane są prosto z gry. W spoilerze napisałem "Pamiętajcie, że pracujemy jeszcze na starych modelach i tymczasowym UI, ale już niedługo :)"
Prawda jest taka, że w naszym laboratorium osiągnęliśmy już zadowalające efekty na urządzeniach mobilnych i gra wygląda ślicznie. Chcemy to jednak zaprezentować, gdy dopniemy wszystkie szczegóły do
@sortris: Pomysł z edycją PC nie jest wcale taki głupi, wymagałby jedynie synchronizacji zapisów z telefonem. Choć z drugiej strony to jest dodatkowa robota dla Was. Ale jakby było zainteresowanie to czemu nie.
Animacja ściętego drzewa - jeśli nie zje to za dużo zasobów, to przy znikaniu pnia dorzuciłbym rozsypujące się z niego wióry. Nie muszą nawet zostawać, chodzi tylko o to, żeby bardziej pddać to wrażenie wycinania drzewa.
@sortris: Prezent kojarzy mi się z czymś, co dostaliśmy od kogoś, może to dlatego. Choć przyznam, nie wiedziałem że w mobilkach to jest częste zjawisko :D Powiedz mi czy coś z animacją będziecie zmieniać? Zamiast rozpadnięcia się paczki np. uniesienie jej do góry i odlot? :D
@sortris: Jest jakaś taka sztywna. No i, jeśli dobrze widziałem, prawie doprowadziła do katastrofy uderzając jedną ze ścian w teren stojącego obok budynku ( ͡°͜ʖ͡°)
Nowy system budowy to było świetne posunięcie, nie dość, że zwiększa swobodę w rozbudowie, to dodatkowo pozwala na znacznie większe zróżnicowanie wyglądu każdej z Farm :) No i opcja z przenoszeniem budowli załagodzi konsekwencje złego rozplanowania budowy.
1) Animacja wycinki pnia
2) Rozpakowywanie budynku - zakończenie procesu budowy powinno być czymś radosnym dla gracza - więc jest :)
3) Usunięte sloty - największa zmiana chyba od początku tworzenia gry. O co chodzi? Początkowo Blocky Farm miało być prostą grą, którą stworzyć mieliśmy w 2 miesiące (✌ ゚ ∀ ゚)☞ (przypominam, że rozpoczął się 7. miesiąc prac). Zainspirowani częściowo grą Fallout Shelter, wprowadziliśmy tzw. sloty. Cała mapa miała około 100 slotów i 1 slot = 1 budynek. Jednak wprowadzało to zbyt wiele ograniczeń i ostatecznie zdecydowaliśmy się je wyrzucić. Zobaczcie proszę efekty:
PRZED - ze slotami
PO - usunięte sloty
Jak widzicie, gracz ma teraz zupełną dowolność w stawianiu budynków. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
4) Lokomotywa - nasz grafik zaskakuje nas coraz bardziej. Każdy model jest piękniejszy od poprzedniego.
#gamedev #grafika
-------------------------------------------------------------
#gamedevordie - rób gry albo umrzyj! (Facebook | Twitter)
Zrezygnowałem z pracy na etacie po kilku latach na rzecz tworzenia gier mobilnych z kumplem. Wyzwanie polega na tym, że oszczędności na życie wystarczą do końca 2016 roku.
Start 03.08.2015, koniec 31.12.2016.
Komentarz usunięty przez autora
@galaxie500: (。◕‿‿◕。)
@TadeuszSynZygmunta: tak, może nie dokładnie tak jak w Settlersach, ale bardziej jak na przykład w Megapolis, czyli każdy element ścieżki będzie dekoracją do postawienia i będzie kilka rodzajów ścieżek, chodników itp. :)
Jestem ciekaw czy wystarczy Wam wytrwałości :p
@worldmaster: Gdybyśmy mieli przerwać projekt to 3 miesiące temu, kiedy przyszedł pierwszy kryzys. Teraz nie ma takiej opcji. W ogóle dlaczego miałoby nam nie wystarczyć wytrwałości? (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
@wysuszony: Ciuchcia to render stworzony w programie graficznym, a GIFy nagrywane są prosto z gry. W spoilerze napisałem "Pamiętajcie, że pracujemy jeszcze na starych modelach i tymczasowym UI, ale już niedługo :)"
Prawda jest taka, że w naszym laboratorium osiągnęliśmy już zadowalające efekty na urządzeniach mobilnych i gra wygląda ślicznie. Chcemy to jednak zaprezentować, gdy dopniemy wszystkie szczegóły do
Animacja ściętego drzewa - jeśli nie zje to za dużo zasobów, to przy znikaniu pnia dorzuciłbym rozsypujące się z niego wióry. Nie muszą nawet zostawać, chodzi tylko o to, żeby bardziej pddać to wrażenie wycinania drzewa.
Co
@Zetwoo: a co Ci się z tym kojarzy? Czy grałeś w inne tego typu gry na telefonie? ;) W większości widzimy właśnie jakieś prezenty do odpakowania itp.
Dzięki za resztę sugestii i uwag.
@Zetwoo: dlaczego?
I co sądzisz o nowym systemie budowy? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Powiedz mi czy coś z animacją będziecie zmieniać? Zamiast rozpadnięcia się paczki np. uniesienie jej do góry i odlot? :D
Nowy system budowy to było świetne posunięcie, nie dość, że zwiększa swobodę w rozbudowie, to dodatkowo pozwala na znacznie większe zróżnicowanie wyglądu każdej z Farm :)
No i opcja z przenoszeniem budowli załagodzi konsekwencje złego rozplanowania budowy.