Wpis z mikrobloga

"To mały krok dla ludzkości, ale wielki dla Blocky Farm" - tymi słowami mój wspólnik zakończył implementację jednej z największych zmian w naszej grze. Ale po kolei:


1) Animacja wycinki pnia
2) Rozpakowywanie budynku - zakończenie procesu budowy powinno być czymś radosnym dla gracza - więc jest :)
3) Usunięte sloty - największa zmiana chyba od początku tworzenia gry. O co chodzi? Początkowo Blocky Farm miało być prostą grą, którą stworzyć mieliśmy w 2 miesiące ( ) (przypominam, że rozpoczął się 7. miesiąc prac). Zainspirowani częściowo grą Fallout Shelter, wprowadziliśmy tzw. sloty. Cała mapa miała około 100 slotów i 1 slot = 1 budynek. Jednak wprowadzało to zbyt wiele ograniczeń i ostatecznie zdecydowaliśmy się je wyrzucić. Zobaczcie proszę efekty:

PRZED - ze slotami

PO - usunięte sloty

Jak widzicie, gracz ma teraz zupełną dowolność w stawianiu budynków. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

4) Lokomotywa - nasz grafik zaskakuje nas coraz bardziej. Każdy model jest piękniejszy od poprzedniego.

#gamedev #grafika
-------------------------------------------------------------
#gamedevordie - rób gry albo umrzyj! (Facebook | Twitter)
Zrezygnowałem z pracy na etacie po kilku latach na rzecz tworzenia gier mobilnych z kumplem. Wyzwanie polega na tym, że oszczędności na życie wystarczą do końca 2016 roku.
Start 03.08.2015, koniec 31.12.2016.
sortris - "To mały krok dla ludzkości, ale wielki dla Blocky Farm" - tymi słowami mój...

źródło: comment_brAIMZZwUO1vPebeZda89GzOMyXETRCW.jpg

Pobierz
  • 27
  • Odpowiedz
Jestem ciekaw czy wystarczy Wam wytrwałości :p


@worldmaster: Gdybyśmy mieli przerwać projekt to 3 miesiące temu, kiedy przyszedł pierwszy kryzys. Teraz nie ma takiej opcji. W ogóle dlaczego miałoby nam nie wystarczyć wytrwałości? ( ͡ ͜ʖ ͡)
  • Odpowiedz
dlaczego animacje wyglądają tak sobie (graficznie), a ciuchcia jest taka piękna?


@wysuszony: Ciuchcia to render stworzony w programie graficznym, a GIFy nagrywane są prosto z gry. W spoilerze napisałem "Pamiętajcie, że pracujemy jeszcze na starych modelach i tymczasowym UI, ale już niedługo :)"

Prawda jest taka, że w naszym laboratorium osiągnęliśmy już zadowalające efekty na urządzeniach mobilnych i gra wygląda ślicznie. Chcemy to jednak zaprezentować, gdy dopniemy wszystkie szczegóły do
  • Odpowiedz
@sortris: Pomysł z edycją PC nie jest wcale taki głupi, wymagałby jedynie synchronizacji zapisów z telefonem. Choć z drugiej strony to jest dodatkowa robota dla Was. Ale jakby było zainteresowanie to czemu nie.

Animacja ściętego drzewa - jeśli nie zje to za dużo zasobów, to przy znikaniu pnia dorzuciłbym rozsypujące się z niego wióry. Nie muszą nawet zostawać, chodzi tylko o to, żeby bardziej pddać to wrażenie wycinania drzewa.

Co
  • Odpowiedz
Odbieranie budynków to bardzo dobry pomyśl, ale prezent nie jest rzeczą, która się z tym kojarzy.


@Zetwoo: a co Ci się z tym kojarzy? Czy grałeś w inne tego typu gry na telefonie? ;) W większości widzimy właśnie jakieś prezenty do odpakowania itp.

Dzięki za resztę sugestii i uwag.
  • Odpowiedz
@sortris: Prezent kojarzy mi się z czymś, co dostaliśmy od kogoś, może to dlatego. Choć przyznam, nie wiedziałem że w mobilkach to jest częste zjawisko :D
Powiedz mi czy coś z animacją będziecie zmieniać? Zamiast rozpadnięcia się paczki np. uniesienie jej do góry i odlot? :D
  • Odpowiedz
@sortris: Jest jakaś taka sztywna. No i, jeśli dobrze widziałem, prawie doprowadziła do katastrofy uderzając jedną ze ścian w teren stojącego obok budynku ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Nowy system budowy to było świetne posunięcie, nie dość, że zwiększa swobodę w rozbudowie, to dodatkowo pozwala na znacznie większe zróżnicowanie wyglądu każdej z Farm :)
No i opcja z przenoszeniem budowli załagodzi konsekwencje złego rozplanowania budowy.
  • Odpowiedz