Wpis z mikrobloga

Od kilku dni męczę #dirtrally i kierownicę Logitech DFGT. Będzie trochę pytań, jako że mam pierwszy kontakt z tą grą, a im więcej poradników czytam, tym większy mam mętlik w głowie i rodzi się więcej pytań :P

Choć FWD nigdy nigdzie nie lubiłem, to akurat w tej grze było łatwo i przyjemnie. Po przejechaniu tras z eventów z 1960, kupiłem autko z 1970 na RWD. Pomyślałem - no, w końcu to, co lubię najbardziej. Jak bardzo się myliłem... kompletnie nie umiałem wyczuć auta. Przynajmniej tak było przy Fordzie Escort Mk II - auto bujało się na boki jak pijany menel próbujący biec nocą po wyboistych ścieżkach.
Dałem sobie spokój i kupiłem Fiata 131 Abarth. Było lepiej, stabilniej, choć często nie umiem wymusić kontrolowanego poślizgu, szczególnie przy 90/180 zakrętach, w sensie, nie umiem przeciągnąć go przez cały zakręt.

Byłbym wdzięczny za jakieś rady, techniki, cokolwiek. Szukałem poradników, dokopałem się m.in. do left foot braking, ale im więcej czytam o tym, tym większy mam mętlik w głowie. Jedni piszą, że jest po prostu szybciej, jedni że przed zakrętem, żeby podnieść tył, jedni widziałem, że hamują też podczas zakrętu. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć kiedy i jak tę technikę wykorzystywać? Bo teraz podczas jazdy zbyt dużo o tym myślę i nie umiem się przez to skupić na jeździe. Najwięcej poradników znalazłem na FWD, co jest w sumie logiczne, żeby przenieść ciężar na przód, a co z RWD? Stosuje się to tam?

Kiedy nakładać kontr-zakręt - przy wyjściu z driftu, czy zaraz jak się zacznie ślizgać? W poradnikach widziałem, że od razu, choć jak oglądałem, jak jeżdżą gracze na YT albo nawet zawodowcy, to jednak dopiero przy wyjściu.

Kiedy używać ręcznego? Wiadomo, łatwo nim wywołać poślizg, choć wolałbym unikać nadużywania go. Na pewno przy 180, a oprócz tego?

Bez skrzyni sekwencyjnej nie ma co podchodzić do tej gry? W grach, gdzie jeździło się na torach jeździłem z sekw., tutaj sobie na razie odpuściłem, żeby poznać na spokojnie modele jazdy, trasy, itp.

Trochę żałuję, że nie pograłem wcześniej w RBR, ponoć jest tam jakaś szkółka. Szkoda w sumie, że w Dircie takiej nie ma :P
  • 7
@Brunkzor: Zapomnij o left foot braking, jak masz problemy z prowadzeniem kontrolowanego poślizgu to skup się na kontroli pedału gazu. Co do pytania o kontrę, to nie ma tu żadnej filozofii. Kiedy zakładać? Najlepiej nigdy, a jak czujesz, że zaczyna Cię za bardzo obracać, to zakładasz. Ręczny też używasz, kiedy czujesz że potrzebujesz, nie nastawiaj się na jakieś sztywne rady w tym zakresie, wiele zależy od Twojego stylu jazdy, na na
Trudno cos konkretnego poradzic. Według mnie ważne rzeczy to - odpowiedni force feedback i trening. Wyśle Ci swoje sety FFB jak już będe w mieszkaniu. Ma to dość spore znaczenie, bo przez to czujesz po prostu co się dzieje z autem. To jest intuicyjne, i wychodzi z treningiem. Naprawdę najważniejsze jest jeździć, jeździć i jeszcze raz jeździć, bo nie ma jakichś sekretnych technik na szybką jazde. Po prostu musisz trenować. Wtedy zobaczysz
@Brunkzor: Ja raczej przy RWD unikam hamowania lewą stopą, bo jak dodasz przy tym zbyt gwałtownie gazu to od razu kręcisz bączka - przy FWD i AWD jak najbardziej.
Nawroty: https://www.youtube.com/watch?v=dootdEL9seA Najlepiej pokonywać tą techniką która jest na tym filmiku (nie pamiętam nazwy) - przy nawrocie lewo polega ona najpierw na skręcie w prawo, po czym ostro w lewo i wtedy samochód na zasadzie wahadła leci ci bokiem, czasem podcinasz strzałem
Pobierz
źródło: comment_E0F9TmD9w49DLZjSTrdGSw5wfQ4rOfgj.jpg
@Tomislav: O właśnie, scandinavian flick. Może tak być, ale z powodzeniem stosuje w AWD, RWD jeżdżę rzadko. Natomiast pozwala "przesunąć" cały samochód w zakręcie zamiast zamiatać tyłem przy nieruchomym przodzie - standard w RWD. To zaś pozwala nie zakładać tak głębokiej kontry i nie tracić czasu na walkę z samochodem.
Dzięki za odzew! Pojeździłem trochę, ale jednak z manualną i jest o wiele lepiej, być może ten automat mi przeszkadzał, szczególnie przy tych nawrotach, na wysokich się nie dało pociągnąć drifta. Wy tu o czasach online, a ja na razie na spokojnie grywam sobie karierę w singlu z botami :P Nawet udało mi się na Angsjon Sprint w Szwecji 1 miejsce zająć. Co prawda boty, to boty, mimo to każdy sukces cieszy
@NapTooR: Kiedy można się spodziewać ustawień od Ciebie? :) Na łopatkach zmiany biegów? Eee, wolę drążek, nawet sekwencyjny niż H. Na łopatce to sobie ręczny zbindowałem. Na pewno sam feeling kierownicy jest G27>DFGT, nie? :P Myślę nad jakimś upgradem, choć nie jestem pewien co do G27/G29. Choć jak tak patrzę na te metalowe pedały, to kusi. Te w DFGT są tak miękkie i słabe, że szkoda gadać.