Wpis z mikrobloga

Mirki, chciałbym poruszyć dość kontrowersyjną kwestię.
Przyciemnianie lamp tylnych/przednich (z naciskiem na tylne).
To, że nie legalne to już wiem, ale co w przypadku gdy będzie wypadek nie z mojej winy? Ktoś mi wjedzie w dupę ew. wymusi pierwszeństwo?
Nie potrzebuję opinii, że to niebezpieczne itp, po prostu odpowiedzi co w tym wypadku. Wiele osób na tym jeździ i jakoś tragedii nie ma ;p
#tuning #car #samochody #wiestuning
  • 18
@Kodziak: raczej nie konstytucji tylko KRD.

Policjant na podstawie zeznań drugiego kierowcy - "nie widziałem że hamuje" może przed twoją winę. Ale jest to kwestia jednostki która to rozpatruje. Policjant sam będzie interpretował czy to możliwe i decyzja jest po jego stronie
@Kodziak: Miałem ciemne lampy z tyłu (nie napiszę w jakim aucie:) Koleś wjechał mi w tył. Policja zabrała mi dowód za ciemne lampy ale wina była tego z tyłu. Lampy wymieniłem (znowu na ciemne) ale diagnosta się doczepił o brak odblasku. Dokleiłem czerwony pasek odblaskowy na dole zderzaka i było git (niektóre auta fabrycznie tak mają). Ważne żeby podczas hamowania lampy mimo wszystko świeciły na czerwono a kierunki na pomarańczowo. Było
@Ex3: Są z tego co słyszałem specjalne folie (to w sumie najprostszy sposób) które na postoju są ciemne, a gdy zapali się jakakolwiek lampka to 98% przepuszczalności światła. To by uszło raczej :P
@Kodziak @Ex3 generalnie inne lampy niż fabryczne, muszą mieć homologację, policjant będzie prosił o pokazanie jej na lampie. inaczej zabierze dowód, żadne folie i taśmy z odblaskami nie są brane pod uwagę w homologacji
@Kodziak: Hehe konstytucja nie określa jakie lampy powinno mieć auto:d robi to kodeks drogowy, według, którego przyciemnione na własną rękę światła/reflektory tracą homologację uprawniającą do poruszania się samochodu po drogach publicznych. Straciłbyś dowód rejestracyjny, dodatkowo mógbyś usłyszeć zarzut spowodowania zagrożenia w ruchu lądowym, jeśli kontrola pojazdu ujawniłaby, że światła nie są wystarczająco widoczne dla innych użytkowników ruchu, jak określają wymogi homologacji. Ponadto w przypadku stłuczki, kolizji czy wypadku z winy innego