Wpis z mikrobloga

Siemka, pierwszy raz piszę do Was o poradę w sprawie #emigracja . Nigdy nie rozważałem takiej opcji ale od jakiegoś czasu myślę o tym coraz częściej. Do rzeczy - mam 23 lata, pracuję sobie legalnie od dwóch lat na nie najgorszym stanowisku. Zarobki dosyć dobre, ale kiepska atmosfera w pracy. Dodatkowo amatorsko handluje sobie z kumplem samochodami oraz częściami do aut, zawsze coś grosza wpadnie. Jednak w moim małym biznesie przeszkadza właśnie mi praca (sporo godzin, dwie zmiany). Zastanawiałem się nad zmian pracy na spokojniejszą i poświęceniem większej ilości czasu na nauke mechaniki oraz handel/naprawę aut. Troszkę szukałem, ale nic logicznego w okolicy nie znalazłem a z samego handlu autami się nie utrzymam. W związku z tym zastanawiałem się nad emigracją do #niemcy . Język znam w stopniu komunikatywnym, ale znajomości za granicą żadnych nie mam. Mam pewną, dobrze płątną pracę na zbiorach w wakacje ale mam trochę inny cel w związku z emigracją. Głównym celem nie byłyby pieniądze a poduczenie się języka i załapanie znajomości w obszarze motoryzacyjnym, tak abym powoli wkręcił się w import aut do Polski. Jestem dosyć obrotny więc wydaje mi się że z czasem zdobyłbym znajomości i wiedzę która pozwalałaby mi na drobny handel autami z Niemiec.

I mam do Was pytania:
-czy da się znaleźć pracę przez pośredników/agencję nie będąc oszukanym?
-orientujecie się może jak wygląda rynek pracy w DE dla kierowców zawodowych (głównie solówki, same C) ? Mógłbym odłożyć troszkę funduszy przed wyjazdem i nie wiem czy zostawić to na ewentualne utrzymanie/inwestycję czy może zrobić sobie prawko na C, troszkę pojeździć w PL i potem wyjechać? Pracuję właśnie w firmie transportowej i troszkę znajomych kierowców wyjechało i sobie radzi w Niemczech, ale jeżdżą głównie z naczepami, głównie w dalekie trasy a ja wolałbym pojeździć wokół komina, mniej zarobić ale mieć więcej czasu na naukę języka i zdobywanie znajomości :)

Dziękuje za ewentualne porady, pozdr :)
  • 15