Wpis z mikrobloga

Rozkręciłem konsolę Sega Mega Drive. Obudowa była mega mocno ubrudzona, więc ją wymyłem (głównie po to ją rozkręciłem, bo na elektronice nie znam się). Zauważyłem jednak, że w środku obudowa plastikowa i ekranowana (chyba tak to się nazywa) i dolna część płyty głównej są zalane jakimś kwasem chyba (obrazek nr 2). Konsola włącza się i tylko zapala się dioda na obudowie, ale obrazu nie wysyła do telewizora. Czy to wina zużytych tych niebieskich części - to się nazywa chyba kondensatory? Nie umiem tego sprawdzić i się na tym nie znam. Kwas jakby wylany po drugiej stronie od kondensatorów. Nie umiem jednak ocenić czy są one zepsute, nie wiem jak to rozpoznać. To tylko moje domysły. Ale zamieszczam zdjęcie (obrazek nr 3). Tak czy siak i tak do naprawy to komuś przekażę, ale zastanawiam się czy jest sens, czy już po wylaniu kwasu nic nie da się zrobić?
#elektronika #retro #sega
A.....o - Rozkręciłem konsolę Sega Mega Drive. Obudowa była mega mocno ubrudzona, wię...

źródło: comment_FsFpZTecUPN6I53SxGSVqAOsfE2AuJcm.jpg

Pobierz
  • 19
@Axelio: Możliwe, że ślady zalania. Przyjrzyj się jeszcze z lupą, czy z kondensatorów nie wyciekł elektrolit, ale mało prawdopodobne. Po ostrożnym przemyciu spirytusem oceń, czy nie zeżarło ścieżek.
@Axelio: Nie muszą być napuchnięte a mogą stracić właściwości, dodatkowo jeden z kondensatorów wydaje mi się wklęsły. Chociaż moim zdaniem najlepiej zanieść do naprawy, tam powinni prawidłowo zdiagnozować usterkę.
@orangekajo: @KaszaGryczana: @kiera1: @Axelio: Kondy można wymienić na wszelki wypadek, ale najpierw trzeba zmyć pozostałości zalania i sprawdzić ciągłość ścieżek. Najlepiej z testerem ciągłości, bo potrafi je wyżreć perfidnie tak, że na pierwszy rzut oka wydają się całe (zwłaszcza przy padach na styku z soldermaską są newralgiczne punkty).