Wpis z mikrobloga

Od jakiegoś czasu rodził się w mojej głowie pomysł wymiany roweru. Aktualnie sprawa się nieco krystalizuje i jestem na etapie zbierania opinii od ekspertów, a gdzie indziej ich szukać, jak nie na mirkoblogu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Obecnie posiadam krosa LAZARO ELITARY V3 i złego słowa o nim powiedzieć nie mogę.
Skąd pomysł na zmiany?
Większość wkręconych w rowerowanie prędzej czy później skłania się ku szosowatym. Nie jestem wyjątkiem.
Jednak 100% szosa to nie dla mnie (wjeżdżam czasem w teren i jak sobie myślę o tych ścieżkach, to szosowanie tam mija się z celem), pojawił się więc pomysł na przełaj. Zaczęło się od Accent CX-ONE i tak sobie buszuję po necie szukając opinii, testów itd.

Początkowo myślałem, że budżet ustawię sobie na dwukrotną wartość obecnego roweru, czyli jakieś ~3200. Widzę jednak, że budżetowych przełajów jest jak na lekarstwo. Wyjścia są dwa (lub więcej?), uzbierać więcej kasy i celować np. w [Merida Cyklo Cross 3](http://rower.com.pl/merida-cyklo-cross-3-467441?cPath=6_699_2811&) albo nowszy model Merida Cyklo Cross 300 albo kupić choćby i tego Accenta z zamiarem wymiany kół i dołożenia hamulców tarczowych. Co robić, jak żyć?

Zależy mi na hamulcach tarczowych, kołach 28", otworach montażowych pod bagażnik (na sakwy). W moim pułapie osprzęt to Sora lub Tiagra, na wyżej mnie raczej nie stać, a niżej nie chcę schodzić.

Czy jest tu ktoś, kto jeździ przełajem? Jeśli tak, to czy jest to twój pierwszy rower? Czym się kierowałeś przy wyborze? Jakie są wrażenia z jazdy względem poprzedniego roweru?

Będę wdzięczny za sugestie, podpowiedzi i wszelkie porady.
#rower #rowerowetrojmiasto
  • 32
@fixie: @GryfnySzac: @shusty: @zukikiziu: pozwoliłem sobie Was zawołać, bo im więcej czytam, tym więcej pytań w mojej głowie, ale to chyba normalne. ;)

nie rozumiem dlaczego w cx pakuje się hamulce tarczowe, ale mechaniczne - nawet podwyższyłem sobie wirtualny budżet do 10k, a tam nadal mechaniczne...
myślałem o sprowadzaniu z UK, ale nie ma już rozmiarów na mnie
jest sobie Author Ronin - stalowy gravel, ale jego wygląd
@jak_to_mozliwe: Mam mechaniczne i wierz mi że te dwutłoczkowe naprawdę dają radę. Jeszcze nigdy mnie nie zawiodły, czy to w lesie czy na asfalcie i zawsze mi blokują koło jak tylko chcę. Rowery za 1500zł maja hamulce hydrauliczne i są dużo gorsze, więc ślepo w hydrauliki nie ma co patrzeć. A jak jeżdżę z MTBowcami i maą problemy, bo im się zapowietrzyły, albo przy klamce coś z tłoczka cieknie to się
@jak_to_mozliwe:
1) do 5 tys. można zakładać, że każdy przełaj będzie miał mechaniczne, powyżej zaczną się pojawiać semi-hydrauliki, ale jest też Accent CX-ONE Pro, którego można wyrwać za 5200 i on ma już pełne hydro. Różnica między mechanicznymi, a hydralikami (semi też), jest znacząca i wyczuwalna od pierwszego hamowania,
2) lepsze Hayes lub TRP
3) pamiętaj że z 50/34 w terenie nie poszalejesz
4) mając 4 tys., nie posiadając wiedzy i
@jak_to_mozliwe: może dobrym rozwiązaniem dla Ciebie będą rowery fitness
[TAKI PRZYKŁAD](http://rower.com.pl/focus-arriba-3-0-18-biegowy-493646?cPath=6_699_848&)

w twoim budżecie hamulców hydraulicznych nie znajdziesz w przełaju, wagę roweru ok, 10 kg znajdziesz w przedziale cenowym 5-7k.
co do bagażnika, jeśli chcesz go używać to lepiej jest gdy rower jest wyposażony w otwory montażowe, w tedy przynajmniej dobierzesz dobry bagażnik (ja używam tubusa)
4) mając 4 tys., nie posiadając wiedzy i możliwości rabatowania w sklepach, nie ma sensu zabierać się za składanie roweru


@fixie: mam paru znajomych, których musiałbym o to podpytać. Wielkie dzięki za pomoc :)