Wpis z mikrobloga

No to mam pytanie do mirków elektryków.
Kupiłem agregat malarski (Q-TECH P021)działający pod napięciem 110V (angielskie wymogi budowlane) o mocy 1000W. W załączonej ulotce jest wyraźnie napisane że aby go używać muszę go podpiąć przez tranfsormator o parametrach przynajmniej 3.3 kVa.

Pytanie moje brzmi, jeżeli będę go chciał używać zasilając go z generatora napędzanego silnikiem spalinowym o mocy przynajmniej 2000W, to ten generator musi spełniać jakieś konkretne wymogi aby współpracował z transformatorem o takich parametrach? Zaznaczam, iż nie kupiłem jeszcze generatora bo nie wiem jaki powinien być, dlatego pytam o radę.

Schemat połączenia będzie wyglądać tak :

Generator >=2000W > gniazdko 240v > Transformator 3.3kvA > gniazdko 110V > agregat.

Nie przekombinowałem przypadkiem? Jestem zupełnie zielony w sprawach prądu, voltów i watów, a nie chcę spalić/zepsuć nowonabytego sprzętu. W pracy obserwując inncyh budowniczych dochodzę do wniosku że nikt się nie cacka, wszyscy na sztywno 110V z generatora i jazda, jakikolwiek jest to sprzęt. Mnie ta ulotka trochę odstręcza od takiego wpięcia się na sztywno.

#elektryka #elektrotechnika #budownictwo #prad #pytaniedoeksperta
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Dzyszla: Mają, aczkowiek ponoć skoki napięcia itd. są niekorzystne dla agregatu i zaleca się podpięcie przez ten transformator z gniazdka 240V. Zastanawiam sie czy nie napisać bezpośrednio do producenta.
  • Odpowiedz
@SketCh:
Przy generatorze podajesz moc czynną o wartości 2kW
Jako obciążenie generatora podajesz transformator o mocy pozornej 3,3kVA

Podajesz dwie (dla ciebie) różne moce, zależność między nimi jest następująca S(pozorna) = P(czynna) * cosfi
Jeśli więc obciążenie transformatora będzie w granicach jego mocy znamionowej (zasadniczo niezależnie od współczynnika mocy), to generator
  • Odpowiedz
  • 0