Wpis z mikrobloga

Lubię wygrzebywać pierdółki, które na dobrą sprawę nikogo nie interesują i nie wpływają znacząco na życie. Taką też znalazłem dziś.

Postanowiłem poszukać zdjęć z japońskich zlotów/spotów pasjonatów jakiegoś modelu. Wstukałem do gugla japońskimi krzaczkami odpowiedni model i zacząłem poszukiwania. Znalazłem blog japońskiego ziomeczka, który ujeżdża sobie Celicę ST162. Wrzucił sporo zdjęć ze spotów i na to warto rzucić okiem.

Stoi tam wiele egzemplarzy, które u nas okrzyknięte by zostały wsiurskimi. Nawet samochód głównego bohatera - nadkola przyozdobione płomieniami siarczystymi, na masce wydrukowane zdjęcie silnika a na trzecim świetle stop widnieje ST162C. A tu nawet i takie kwiatki się trafią. Choć na podstawie zdjęcia spod maski można wysnioskować, że #!$%@? jak złe. Czasem trafią się jakieś przesadzone bodykity, ale raczej nie ma glebowozów. Cieszy mnie widok normalnego zawiasu.
Zatem co jest bardziej prawilnym JDM - polski EG5 ze skarpetkami pod maską, pasami takata i jakimiś modami, czy taka lambo-celica prosto z kraju kwitnącej wiśni?

Na jednym ze zlotów znalazł się nawet Cord 810/812, pierwszy samochód z ukrytymi reflektorami.

#motoryzacja #popupheadlights #jdm #jdmboners #toyota #toyotacelica #celica
Pobierz
źródło: comment_EgQklIDF8jdxdlANuf2ufbPWGmDwnlOQ.jpg
  • 9
@Gummy:

Dopóki samochód wygląda normalnie to mnie takie drzwi nie przeszkadzają. Fakt faktem że taki pojazd wyróżnia sie przy wsiadaniu. Ale po zamknięciu wygląda normalnie. Co kogo obchodzi jak kto wsiada do samochodu?

Dla mnie wygląda przyzwoicie ale do cabrio lambo dorów bym nigdy nie zrobił.

Póki samochód nie cierpi mechanicznie i nie wygląda jak choinka nie powinien być okrzykiwany wsiowym. Są gusta i guściki i każdy powinien to zrozumieć i
Pobierz
źródło: comment_CAjK16mXxOZpexyFdCIccQRHk4Jx7v3M.jpg
@Zaybatzu:

Póki samochód nie cierpi mechanicznie i nie wygląda jak choinka nie powinien być okrzykiwany wsiowym.

Dodałbym jeszcze, że dopóki nie przeszkadza innym użytkownikom lub nie stwarza zagrożenia.


Przypomniała mi się historia sprzed lat, gdy mój ojciec był bardziej wczuty w klubowe klimaty. Opowiadał jak ładnych parę lat temu był sobie koleżka, który do probasa wsadził lambo doorsy i lampy z fiata coupe. Dodał też jakieś fikuśne bodykity. Ogólnie taką miał
@Gummy:

Ludzie nie oceniają niczego racjonalnie tylko idą za ogólnym tokiem rozumowania. Ale o czym tu rozmawiać jak tego wszystkiego nauczyły społeczeństwo media.

Powinno to wyglądać tak : Informacja -> Przetwarzanie (przemyślenie) -> Ocena
A wygląda tak : Informacja -> Ocena

BMW to dres, a Porsche dla dziadków.
@Gummy: w tym klimacie, znajomy mi opowiadał, że koleś, który bodajże do e24 wsadził 6 biegowy manual, bo nim dużo jeździ i hałas oraz spalanie chciał obniżyć względem automatu. Hejty, że jak tak można, że nie kanoniczne, przecież takich nie było.
Trzeba się nauczyć tym nie przejmować :) Np. gdybym ja się przejmował, to bym już nigdy zdjęcia nie zrobił.
@Zaybatzu:
Porsche jest zajebiste* :)

@Gummy: jak dla mnie cała idea jdm jest w Polsce źle rozumiana. Samo rozwinięcie skrótu powinno dawać do myślenia, tymczasem ludzie tutaj utożsamiają jdm z zakupem części z napisami takimi jak w japońskich tuningowanych samochodach (bo o oryginałach raczej tutaj mówić nie można). Japońce mają to do siebie, że im coś jest bardziej oryginalne tym jest lepsze, u nas niestety tendencja jest dokładnie w drugą stronę, jak ktoś zrobi jakiś projekt,
@good: Scenę JDM śledziłem jakieś 10 lat temu, w momencie gdy jak grzyby po deszczu zaczęły się pojawiać nowe fora o tej tematyce. Jest nowy nurt, jakoby przeciwieństwo "german style", czyli function over fashion.
Lecz skończyło się tak jak mówisz - 5g b18c4, podróbki bride, podróbki takaty i podróbki bbs. Gałka zmiany biegów to podróbka mugena, wydech "mugen style" lotka "mugen style", anodowane nakrętki na śruby felg i śmieszne skarpetki na
@good: trochę odkopuję stary wpis, ale trudno, przeglądam dopiero taga :D generalnie przyznaję Ci rację co do sensu wpisu, może nie samej definicji JDMu. W Polsce przyjęło się, że w przypadku każdego modelu jest jakaś jedna, słuszna ścieżka rozwoju (swap na B16/B18/K20/H22 w przypadku Hondy, 3SGE/3SGTE w przypadku Toyot, M50 w przypadku BMW i.t.p). Na wszelkich forach próby zrobienia czegoś innego spotykają się raczej z politowaniem "chcesz wrzucać tutaj V6? PO