Wpis z mikrobloga

Prawda o Uber. Jechałem wczoraj uberem. Gdzie to zmierza? Studenci z ukrainy jezdzac 12h dla firmy podwykonawcy ubera z Anglii z aplikacja z holandii za 5zl na godzine bez zadnego ubezpieczenia podatkow czy szansy na ochrone prawna. Nie tak sobie wyobrazalem ubera. Czy biore udzial w kolejnej firmie robiacej mega walek kosztem imigrantow, ludzi z tzw przrszlosciscia i studentow? Sprzedawanie call center maszynek do golenia, garnkow i poscieli babciom, chwilówek, prenumerat na książki o przyrodzie, pigułek odchudzających gówno z mango tv to koledzy ubera?
#uber #boldupy
  • 15
@licze-co-sie-kroi: do ubera miałem wiele wątpliwości. na pewno jest to rozwiązanie tanie i szybkie. tu zalety się kończą. taksiarze taksiarzami (w większych miastach wiem jaką manianę odwalają), ale czasem lepiej jest wspierać droższą konkurencję, niż doprowadzić do monopolu. no ale w biednym kraju ludzie głosują portfelem. tak to właśnie działa.
@licze-co-sie-kroi: A czego się spodziewales? Aby mieć tańsze ceny i żeby jeszcze na tym zarobić gdzieś zaoszczędzić trzeba. Na aucie czy paliwie trudno zaoszczędzić bo to są koszta których w zasadzie zmniejszyć się nie da. Jedyna opcja gdzie można wydatki zmniejszyć to koszta zatrudnienia pracownika. - Dlatego jest taki efekt.
@zolwixx: jakie jeszcze mogą być zalety taksy, poza tym że jest tania i szybka? xd To nie jest jakiś rocket science przejechać z punktu A do punktu B. Dla mnie największą zaletą ubera, poza tym że jest wygodniejszy niż zamawianie taksy, jest bezgotówkowa płatność, to że jeżdżą po nawigacji i to że nie pytają "ee, panie, a może za 3 dychy bez licznika?"
@licze-co-sie-kroi: @zolwixx: @n00bie: @Variv: @FredzIo: @zolwixx: @zolwixx: @zaqwsxdsa: @gali20: To ja się może wypowiem jako kierowca ubera z Warszawy. Wstyd mi, no po prostu jest mi wstyd za tych ukraińców. Słyszałem od pasażerów różne przygody związane z kierowcami i zawsze dotyczyły one właśnie tych ukraińców. Ja osobiście staram się, aby podróż przebiegła pasażerowi jak najlepiej i jak najbezpieczniej. Może u mnie poczęstować się
@Variv: oczywiście, że to nie jedyna opcja! optymalizuje się koszty organizacyjne całego przedsięwzięcia np. optymalnie krótkie dojazdy, brak oznaczeń, brak centrali, brak pustych, nieopłaconych zamówień etc.

@licze-co-sie-kroi: wałek kosztem imigrantów? a Ty wiesz, że kilkaset złotych dla Ukraińca to really dużo? sprawdź kolego średnie zarobki tamże

@mekosx: podobne info słyszałem. system ocen powinien niby wyłapać takie sytuacje. ludzie narzekali na to, ze nie mówią po polsku, przy czym dla
@lovalu: Ale dobrze byłoby gdyby kierowca rozumiał instrukcje typu 'Proszę pojechać alejami i chciałbym zachaczyć o jakiś sklep na 5 minut'. Generalnie ukraińcy takich rzeczy ponoć nie rozumieją... Poza tym jeśli klient nie będzie w stanie dogadać się z kierowcą po polsku, to pójdzie do konkurencji. Mało tego, często są klienci z zagranicy i znajomość angielskiego baaaaardzo się wtedy przydaje
@mekosx: właśnie ludzie między sobą czasem dyskutowali w podobnym tonie - jeden mówił, że standard powinien być wyższy, drugi, że czego oczekujesz od "podwózki".
Racja, tak, jak piszesz, że ponieważ jest tylko pop to standard powinien być wyższy niż w gdyby był uber pop i uber taxi.
@licze-co-sie-kroi:
Ukraińcyza kółkiem - ok co w tym dziwnego dziwne jest tylko to że gigant UBER nie widzi że zmiany jakie wprowadza przyczyniają się do obniżenia jakości usługi , która coraz bardziej jest popularna w naszym kraju , na dłuższą metę ,to nie tylko cena będzie najważniejsza , znajdą się chętni do jazdy i za 99 gr /km ale pewne jest jedno takich wpisów o niskiej jakości usług UBER będzie