Wpis z mikrobloga

Elo, w nastepnym tygodniu chcę wymienić tarczę + klocki hamulcowe. BMW E36 318i, tarcze przód. Myślałem o kwocie 300zł na komplet, ewentualnie trochę więcej. Więc jak większość osób które chcą nabyć nowe tarcze, najważniejsze żeby się nie pogięły, nie piszczały, żeby klocki nie pyliły zbytnio (srebrne felgi), no i żeby się nie przegrzewały bo jak wiadomo 1,8i zanim się rozpędzi to już musi hamować ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Im wiecej czytam na forach, opinie o tarczach hamulcowych - ATE, BREMBO, BOZARTO, MIKADO, Zimmerman i kilka innych które przekraczały mój budżet to tym bardziej nie wiem które wybrać. I jeśli jest rozmowa np. o tarczach ATE, przykładowo jest 20 postów, to można to podzielić przez 2 i wyjdzie ilość zadowolonych użytkowników, i ilość użytkowników którzy odradzają.

Trochę zaintrygował mnie Bozarto - producent czy moze raczej sprzedawca tarcz produkowanych przez MIKADO dlatego że:

Na tarcze serii GTR jest udzielana pisemna gwarancja do zużycia poniżej grubości minimalnej, czyli na cały okres eksploatacji tarcz.


http://allegro.pl/sport-tarcze-lite-bmw-e36-316-318-ti-td-compact-z3-i5933736889.html

Tylko obawiam się czy kupowanie nawiercanych tarcz w tej cenie to nie czasem samobójstwo.

A wy co mirki polecacie i odradzacie? Chyba zliczę wszystkie opinie i zrobię wykresy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#bmw #samochody #czescisamochodowe
  • 24
  • Odpowiedz
  • 1
@maxver: ATE, miałem w wielu autach, również ciężkich. Działały bez problemu. Możesz kupić klocki ceramic, bardzo mało pyla. W wiercenia, nacinane się nie baw.
  • Odpowiedz
@klark: Teraz dopiero sprawdziłem. Okazuje się, że są Zimmermanny zwykłe i Sport.

Miałem na myśli Sporty. Nie wiedziałem, że są "zwykłe". ;)

P.S. To są nawiercane, więc szybciej klocki będą się zużywać.
  • Odpowiedz
  • 0
@sweetaaasnyy: sport też nie są szalowe, często pękają w okolicach wiercen. Jeżdżę trochę po torze, sam ich nie używałem, ale znajomi tak i zgłaszali takie problemy.
  • Odpowiedz
@klark: Obecnie zlikwidowali ten problem. Tak mi się w każdym razie zdaje. Parę autek u mnie na tym jeździ i w jakimkolwiek nie ma problemu. I wytrzymały u mnie już sporo, sporo maksymalnych wyhamowań.
  • Odpowiedz
@sweetaaasnyy: @Arturrow: @klark: @klark:

ATE Original (pełne bez nacięć) kosztują 90zł http://allegro.pl/tarcza-ate-przod-bmw-3-e36-z3-e36-286-mm-i5259716870.html
ATE Power Disc (pełne nacinane) kosztują 109zł http://allegro.pl/tarcze-ate-pd-przod-bmw-3-e36-3-touring-e36-286mm-i5267933194.html

Tarczę Mikado / Bozarto raczej odpuszczę ze względu na nacięcia tam gdzie są wiercone - podobno pękają.

Cena za sztukę Zimmerman Sport ~250zł - odpadają.
  • Odpowiedz
@maxver: To bierz ATE Power Disc. Najsłuszniejszy wybór uwzględniając cenę. :D

A co do tego pękania to już to słyszałem, ale to ładnych parę lat temu.

A co do pylenia - to dobierz pod to klocki. Nie pamiętam co to było, ale są takie żeby najmniej pyliły.

Znalazłem nazwę - Jurid White.
  • Odpowiedz
nie kupuj power disc, chyba, że chcesz często zmieniać klocki


@klark: Jak hamowanie będzie efektywniejsze/wydajniejsze to częstsza zamiana klocków chyba nie zaboli.
  • Odpowiedz